Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
thanisa skrev:Det är skillnad på en sele och en bärstol. En fördel med bärstolarna som ingen har nämt är att man kan byta bärare även när barnet sover. Stannar man och ett tag när barnet sover kan du ta ner stolen för att sedan lyfta upp den igen och barnet kan fortsätta sova.

I bärkomfort så tror jag att det varierar mellan stolarna lika mycket som det kan variera mellan olika ryggsäckar. Jag som är kort upplever med ryggsäckar med ram att de är anpassade efter längre personer och så gör jag även med vår bärstol. Personligen tror jag att ergon är bekvämare men en man som ofta är starkare än kvinnor oh längre tycker nog att komforten på en bärstol är tillräklig nog. Känns som om bärstolarna oftast är gjorda för just pappor så jag tror att jag är en dålig testperson för just bärstolar eller överhuvudtager ramförsedda ryggbärsaker.
Tror oxå att det är så, att det är ett "pappabärhjälpmedel".. tycker att de borde vara klumpiga. men min pappa, som har ryggproblem tyckte absolut att vi skulle skaffa en sådan. så helt kassa kan de ju inte vara

även om jag som sagt är skeptisk!
Användarens profilbild
Av Matildamamma
Alltså, vi har både en bärstol och en ergo och vi använder ergon mest. Dock så tycker jag att bärstolen är bra ocksåi. Våran har ett bra bärsystem med bra avbärarbälte och jag tycker att den är jätteskön att bära i. Den har ju ungefär samma bärsystem som en ryggsäck och är bra ergonomiskt iallafall för den som bär. För mindre barn som somnar är det kanske inte så bekvämt, men vår 3-åring älskar att komma upp lite mer. Så mitt råd är att testa själv och se vad du tycker :wink:
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Matildamamman - Vad har ni för bärstol? Jag tror att en bärstol skulle passa min man ganska bra.

En annan fördel med Ergon är ju att den kostar rätt mycket mindre än en bärstol. Börja med en Ergo, blir ni inte nöjda kan ni ju komplettera/byta till en bärstol sen.
Användarens profilbild
Av Matildamamma
Vi har en Everest från Stadium.
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
Matildamamma skrev:Alltså, vi har både en bärstol och en ergo och vi använder ergon mest. Dock så tycker jag att bärstolen är bra ocksåi. Våran har ett bra bärsystem med bra avbärarbälte och jag tycker att den är jätteskön att bära i. Den har ju ungefär samma bärsystem som en ryggsäck och är bra ergonomiskt iallafall för den som bär. För mindre barn som somnar är det kanske inte så bekvämt, men vår 3-åring älskar att komma upp lite mer. Så mitt råd är att testa själv och se vad du tycker :wink:
Våran dotter är bara 4,5 månad än och kommer definitivt att sova mycket i selen, till att börja med iaf, även om hon nyfiken av sig o vill se mycket med.. så bärstolen kanke passar bättre om nåt år..
Knyttet & K skrev:En annan fördel med Ergon är ju att den kostar rätt mycket mindre än en bärstol. Börja med en Ergo, blir ni inte nöjda kan ni ju komplettera/byta till en bärstol sen.
Förmodligen ett bra argument till karln :D
(äntligen har jag lärt mig hur man citerar flera i samma inlägg! :app: )
Användarens profilbild
Av Luna
Det verkar som du fått många bra argument redan. Satsa på en Ergo först, jag tror ganska säkert att karln blir nöjd med den. Och om han trots det skulle föredra bärstol och använder den så var glad att han vill bära. :wink:
Suskiv skrev:Jag har en bärstol och två ergos. Bärstolen används inte. Svar nog?
Vi har också en bärstol och två ergos. Bärstolen står i garderoben.

Här är lite länkar om bärstolar och selar där jag skrivit lite mer om du fortfarande saknar argument.
http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewt ... highlight=
http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewt ... =b%E4rstol
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
Tack så mycket alla, för kloka svar coh bra trådlänkar!

Det kommer få bli en ergo, att bära med till vardags. Kan säkert övertyga mannen om att bära i den hemma (annars bär jag gärna *L*) och om/när vi ska ut och leka friluftsliv får vi väl skaffa en bärstol, för då verkar de ju bra. Tack!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?