solanna skrev:Jag tror också att breda barn gör en stor skillnad. Mina band är 20 cm breda och jag lägger dem i sin fulla bredd över axlarna, korsar så långt ned jag kan på min rygg drar fram och korsar runt Dantes rumpa (fortfarande helt utvikta och släta band) och sedan under benen och bak igen där jag knyter. Jag upplever avlastningen som tusen gånger bättre om banden är utbredda hela vägen, än om de är ihopkorvade. Se en bild på när min man bär här:

Här ser man ju också skillnaden i hur tyget ligger över axlarna jämfört med en Babybjörn (*ryser vid minnet*).
Jag tycker att du ska testa lite andra varianter av MT om du får chansen och se om du inte kan hitta en som passar dig bättre. Min har förresten också vadderat midjebälte och är gjord i ganska kraftig canvas. Eftersom den har dubbla paneler och ett mellanläggstyg däremellan så är ryggplattan ganska stadig. Du får gärna prova min om vi ses på någon sjalträff eller något framöver. Jag har inte så stor koll på vad som händer och eftersom jag dessutom jobbar halvtid numera så är jag bara ledig halva dagar. Men om det händer något kul utåt Bagis-hållet till så kommer jag gärna. 
Hm... Ja, ihopkorvade band har jag nog haft en aning, jag tycker det glidiga tyget gör att jag vill "få ihop det" fort och då blir det nog så. Ska knyta med någon med mig, som kan stödja Mio medans jag brer ut mer.
Ja, jag får helt klart testa lite olika varianter, ska inte ge upp ännu

Och något kul här utåt kan man väl alltid fixa ihop, en parkleksträff med picnic och fika eller så, eller hur? Zandra bor ju nästgårds, så vi kan ju synkronisera, för maximal effekt

Jättesnällt av dig att erbjuda testning, jag är nyfiken på hur den ser ut live, din!
Josefine, mamma till J 10 år & M 7 år
Förut såg min avatar ut så här: