Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Sanfora
Zandra skrev:När jag och virusbrigaden piggnat till får ni prova den bredbandade sorten. :D
Åhhhh! Ja, det var ju er jag hade i tankarna, det förstår du ju :-) Tack, tack! Och krya på er, inte bara för Mtns skull! :-)
Användarens profilbild
Av Sanfora
solanna skrev:Jag tror också att breda barn gör en stor skillnad. Mina band är 20 cm breda och jag lägger dem i sin fulla bredd över axlarna, korsar så långt ned jag kan på min rygg drar fram och korsar runt Dantes rumpa (fortfarande helt utvikta och släta band) och sedan under benen och bak igen där jag knyter. Jag upplever avlastningen som tusen gånger bättre om banden är utbredda hela vägen, än om de är ihopkorvade. Se en bild på när min man bär här:

Bild

Här ser man ju också skillnaden i hur tyget ligger över axlarna jämfört med en Babybjörn (*ryser vid minnet*).

Jag tycker att du ska testa lite andra varianter av MT om du får chansen och se om du inte kan hitta en som passar dig bättre. Min har förresten också vadderat midjebälte och är gjord i ganska kraftig canvas. Eftersom den har dubbla paneler och ett mellanläggstyg däremellan så är ryggplattan ganska stadig. Du får gärna prova min om vi ses på någon sjalträff eller något framöver. Jag har inte så stor koll på vad som händer och eftersom jag dessutom jobbar halvtid numera så är jag bara ledig halva dagar. Men om det händer något kul utåt Bagis-hållet till så kommer jag gärna. :D
Hm... Ja, ihopkorvade band har jag nog haft en aning, jag tycker det glidiga tyget gör att jag vill "få ihop det" fort och då blir det nog så. Ska knyta med någon med mig, som kan stödja Mio medans jag brer ut mer.

Ja, jag får helt klart testa lite olika varianter, ska inte ge upp ännu :-D Och något kul här utåt kan man väl alltid fixa ihop, en parkleksträff med picnic och fika eller så, eller hur? Zandra bor ju nästgårds, så vi kan ju synkronisera, för maximal effekt :-D Jättesnällt av dig att erbjuda testning, jag är nyfiken på hur den ser ut live, din!
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Ska man bära på magen tycker jag också att breda band är mycket skönare. De få gånger jag bär A (12 kg) på magen knyter jag som solanna beskrev, dvs jag korsar banden utbredda över hans rumpa, lite som ett omslutet X. Det blir superstadigt och avlastar jättebra tycker jag.
På ryggen tror jag att vadderade band kan vara lite bättre, men jag har inte provat så jag baserar det bara på jämförelse med Patapumen. Med breda band är det skönt att korsa banden över bröstet och ha dem utspridda, men man blir ju rätt platt :roll: :lol: Annars brukar jag göra tibetanavslut. Det avlastar bra men jag tror att det blir lite skönare med vadderade band då eftersom man ändå inte får axelbanden så utspridda.
:blahblah:
Användarens profilbild
Av Sanfora
Knyttet & K skrev:Ska man bära på magen tycker jag också att breda band är mycket skönare. De få gånger jag bär A (12 kg) på magen knyter jag som solanna beskrev, dvs jag korsar banden utbredda över hans rumpa, lite som ett omslutet X. Det blir superstadigt och avlastar jättebra tycker jag.
På ryggen tror jag att vadderade band kan vara lite bättre, men jag har inte provat så jag baserar det bara på jämförelse med Patapumen. Med breda band är det skönt att korsa banden över bröstet och ha dem utspridda, men man blir ju rätt platt :roll: :lol: Annars brukar jag göra tibetanavslut. Det avlastar bra men jag tror att det blir lite skönare med vadderade band då eftersom man ändå inte får axelbanden så utspridda.
:blahblah:
Jag tror mer och mer att det är breda band jag behöver. Fast lite konstigt är det att Ergon går hur bra som helst på mage, så det är något annat också - tyget tror jag.

Ska försöka korsa över Mios rumpa, men jag vete 17 alltså, idag när jag skulle testknyta igen så går det liksom inte att få tight för tyget glider medans jag ska knyta på ett sätt som känns onehagligt. När man sjalar så kan man ju dra och jämka medan man knyter men det går bara inte med den här...
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Ja, det är nog lite lättare att tighta till ordentligt med en sjal. När jag knyter MT gör jag såhär:
Först knyter jag midjebandet. Sen håller jag A mot mig med en hand och så drar jag upp sittyget mellan hans ben med den andra. Jag tar tag i överkanten på sittyget med båda händer och sträcker till ordentligt så att han kommer ner ordentligt. Sen håller jag bakom hans rygg med en hand och lägger upp banden över axlarna. Sen tar jag tag i banden bakom ryggen med ena handen samtidigt som jag håller runt A med andra och sträcker så mycket jag bara kan. Sen drar jag fram ett band i taget medan jag håller A med den andra och stramar åt så mycket det går. När jag fått fram båda tightar jag till lite mer och då håller jag i axelbanden och inte runt A. Så knyter jag eller gör en tvist/kors och knyter bak.

Hängde du med?
Användarens profilbild
Av Sanfora
Knyttet & K skrev:Ja, det är nog lite lättare att tighta till ordentligt med en sjal. När jag knyter MT gör jag såhär:
Först knyter jag midjebandet. Sen håller jag A mot mig med en hand och så drar jag upp sittyget mellan hans ben med den andra. Jag tar tag i överkanten på sittyget med båda händer och sträcker till ordentligt så att han kommer ner ordentligt. Sen håller jag bakom hans rygg med en hand och lägger upp banden över axlarna. Sen tar jag tag i banden bakom ryggen med ena handen samtidigt som jag håller runt A med andra och sträcker så mycket jag bara kan. Sen drar jag fram ett band i taget medan jag håller A med den andra och stramar åt så mycket det går. När jag fått fram båda tightar jag till lite mer och då håller jag i axelbanden och inte runt A. Så knyter jag eller gör en tvist/kors och knyter bak.

Hängde du med?
Jag hängde med! Tack! Ska öva, öva!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?