Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

LiselotteM skrev:
telistant skrev:Viktigt om man ammar i sjal eller sele är att få upp bröstet om det är stort o rörligt. När jag ammar i bärdon lyfter jag upp bröstet utan att öppna bhn och upp i urringningen som jag drar ner lite. Då behöver man inte hasa ner bebis så mycket. För mej funkar det inte med en klassisk boobtröja utan bara de som har lite urringning.

Hoppas det går att förstå. Jag fick inte till sjalamning innan jag fick detta tips. Sen blir det lättare när bebis styr huvudet själv.
Ah! Jag har haft lite sådana funderingar, alltså om ifall det går att göra så som du beskriver. Nu ska jag testa! Tack för tips!
:tumup:
KATARINA skrev:
LiselotteM skrev:
KATARINA skrev:Ja, det är nog helt klart lättare att selamma med mindre bröst. Skulle vara kul med en träff där man visade och tränade på sjal/sel-amning. Har tänkt på det tidigare.
Jag skulle kunna bjuda in till en sån träff här hemma i Hornstull och hoppas att någon vill komma. Eller är det kanske något för dig, Katarina, att bjuda in till någon dag i din butik i Aspudden? Jag tror säkert att det kan finnas betydligt fler än jag som är intresserade!
Det skulle vara jätteroligt! Skulle gärna ha en träff i Aspudden.
Vad kul! Om du vill göra slag i saken hjälper jag gärna till med praktiska saker så gott jag kan. Hör av dig till mig privat i så fall.
Antingen om jag skulle ha stängt en dag men då blir det lite dumt med nästa eller nästnästa vecka eftersom det är helgdagar då också. Eller om man har på förmiddagen när jag öppnar 12, men då blir det så kort tid. Eller en fredag om jag har Leo med mig.
KATARINA skrev:
LiselotteM skrev:
KATARINA skrev:Ja, det är nog helt klart lättare att selamma med mindre bröst. Skulle vara kul med en träff där man visade och tränade på sjal/sel-amning. Har tänkt på det tidigare.
Jag skulle kunna bjuda in till en sån träff här hemma i Hornstull och hoppas att någon vill komma. Eller är det kanske något för dig, Katarina, att bjuda in till någon dag i din butik i Aspudden? Jag tror säkert att det kan finnas betydligt fler än jag som är intresserade!
Vore skoj! :tumup:
LiselotteM skrev:Om jag får chansen att träffa dig någon dag, Ponyo, så skulle jag hemskt gärna vilja få tips om hur man ammar a' la Ponyo i trikåringsjal. Du var ju nöjd med det i början, eller? Jag har försökt själv, men det går baske mig inte. Men vi kanske har lite olika anatomi också. Och det är ju inget man kan göra något åt :D .
Vi får göra nya försök :lol:
Jag träffar gärna dig.

Jag tror mycket på anatomi. Själv har jag ganska så stora och hängiga bröst. Men akrobatiska. Har tom lyckats amma i en beco butterfly. Då drog jag upp ena bröstet i "urringningen" på selen.
Ponyo skrev:
KATARINA skrev:
LiselotteM skrev:
Vore skoj! :tumup:
Vore jätteroligt om flera som brukar amma i sele eller sjal kom och visade.

Själv har jag ammat väldigt mycket i sele och en del i ringsjal, inte så jättemycket i långsjal. Men jag har burit en hel del i vagga i framför allt trikåsjal.
Jag bar J i Ergo (med spädbarnsinsats då) från början, trivdes väldigt bra med den! Började inte selamma förrän han var lite större, kommer tyvärr inte riktigt ihåg när... :hmm: men i alla fall tyckte jag att det var väldigt enkelt att lösa upp axelbanden lite och hasa ner, och lika lätt att spänna åt igen. Ej stor byst dock. :wink:
KATARINA skrev:Antingen om jag skulle ha stängt en dag men då blir det lite dumt med nästa eller nästnästa vecka eftersom det är helgdagar då också. Eller om man har på förmiddagen när jag öppnar 12, men då blir det så kort tid. Eller en fredag om jag har Leo med mig.
För min del funkar det när som helst. Om du har lust att bjuda in till träff i Aspudden kan jag fixa kaffe o bullar, t ex.
Ponyo skrev:
LiselotteM skrev:Om jag får chansen att träffa dig någon dag, Ponyo, så skulle jag hemskt gärna vilja få tips om hur man ammar a' la Ponyo i trikåringsjal. Du var ju nöjd med det i början, eller? Jag har försökt själv, men det går baske mig inte. Men vi kanske har lite olika anatomi också. Och det är ju inget man kan göra något åt :D .
Vi får göra nya försök :lol:
Jag träffar gärna dig.

Jag tror mycket på anatomi. Själv har jag ganska så stora och hängiga bröst. Men akrobatiska. Har tom lyckats amma i en beco butterfly. Då drog jag upp ena bröstet i "urringningen" på selen.
Akrobatiska bröst!! :D
Det har jag nog också.
Tack för era svar, Fridute och Evelina1201!
LiselotteM skrev:
KATARINA skrev:Antingen om jag skulle ha stängt en dag men då blir det lite dumt med nästa eller nästnästa vecka eftersom det är helgdagar då också. Eller om man har på förmiddagen när jag öppnar 12, men då blir det så kort tid. Eller en fredag om jag har Leo med mig.
För min del funkar det när som helst. Om du har lust att bjuda in till träff i Aspudden kan jag fixa kaffe o bullar, t ex.
Ok, vad gulligt av dig :) Kanske bättre att ta ett datum ganska snart då så kan man väl ha fler träffar senare. Återkommer med datum.
KATARINA skrev:
LiselotteM skrev:
Ok, vad gulligt av dig :) Kanske bättre att ta ett datum ganska snart då så kan man väl ha fler träffar senare. Återkommer med datum.
Ja, gör det :) . Skulle vara jättekul!
Skulle också behöva lite hjälp, vore super att kunna sjalamma och inte sitta fast i soffan när stora S vill ha sällskap :) Lilla T är snart en månad.
Så om jag får och kan (och vågar) så skulle jag gärna komma också.
Jag har inte ens försökt sjalamma än, bär inte så mycket som jag skulle vilja :)
Mitt problem är att mina bröst pekar utåt, så jag vet inte hur det ska funka i sjal när bebisen är på "fel" sida.. ;)
Med meitaien: testa att knyta ett snöre om panelens nederdel om sittytan är för bred, testa att vika upp midjebandet om panelen är för hög.
Meitai lyckades jag bäst att amma i innan jag fick till sjalamningen ordentligt!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?