Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av BaraSara
CrazyMagpie skrev:Hänger inte riktigt med på det där om fallet framåt, men att bära "japanskt" kan du ju göra med kortsjalen också om du vill! :D

Ett tips är då att testa var på ryggen du trivs bäst med att ha knuten. Tycker att det kan göra en hel del för bärkomforten.
Jodå, det förstod jag, men jag tänkte att det kanske är svårare att efterspänna med en knut än med ringar. Men jag ska testa!
CrazyMagpie skrev:Nu kanske du redan haft sjalen så, men ang. att bära "vanligt" på höften med kortsjal eller ringsjal så kan man testa att ha sjalen långt ut på axeln och lite ned över utsidan av axeln/överarmen istället för uppe på axeln mot halsen till.
Jag har provat att bära några fler gånger nu och då har jag fått till det mycket bättre. Vet inte riktigt vad jag gjorde för fel första gången, men det räcker nog med mycket små förändringar för att det ska kännas annorlunda.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
BaraSara skrev:
CrazyMagpie skrev:Hänger inte riktigt med på det där om fallet framåt, men att bära "japanskt" kan du ju göra med kortsjalen också om du vill! :D

Ett tips är då att testa var på ryggen du trivs bäst med att ha knuten. Tycker att det kan göra en hel del för bärkomforten.
Jodå, det förstod jag, men jag tänkte att det kanske är svårare att efterspänna med en knut än med ringar. Men jag ska testa!
Jasså, då förstår jag din undran. Ledsen att jag missförstod först! :D

Ja, jag tycker att det helt klart enklare att efterspänna med en ringsjal tycker jag, och då ffa nr man har ringarna/knuten på ryggen.

Härligt att höra att knytandet går bättre! :vågen:
Användarens profilbild
Av moggleif
Jag älskar verkligen ringsjal. Fördelen är att den är flexibel i storlek. Funkar med overall och tjocka ytterkläder, funkar med tunna kläder. Kan snabbt växla mellan bärande på mage, höft och rygg. Blir olika belastning på en själv då också. Rygg är bäst tycker jag.

Vilken ringsjal är bäst? Looma ringo är riktigt skön men något för kort, blir därmed lite bökig att ta i och ur och att trä över när man redan bär barnet.
De övriga funkar men de är mer som vilken billig ringsjal som helst, av enklaste sort typ.

Tänk på att ha mycket tyg över axeln där tyngden hänger. Och INTE in mot halsen till. Försök få lite tryck på sidan av armen.

Vi har en ringsjal som alltid ligger i bilen. Den ska alltid ligga där så man alltid har en med sig. Glömde alla sorters bärdon en gång, inget roligt. (Har inte vagn med heller så...)
Av BaraSara
CrazyMagpie skrev:
BaraSara skrev:

Jasså, då förstår jag din undran. Ledsen att jag missförstod först! :D

Ja, jag tycker att det helt klart enklare att efterspänna med en ringsjal tycker jag, och då ffa nr man har ringarna/knuten på ryggen.

Härligt att höra att knytandet går bättre! :vågen:
Ja, jag tycker att det borde vara lättare med ringar än en knut man inte ser. Men jag måste ju prova och se om jag alls klarar det, går det så köper jag nog en "riktig" kortsjal, annars en ringsjal.
Jag har blivit riktigt inspirerad nu, funderar till och med på en långsjal, jag som ogillar mycket tyg. :lol: Det är stor skillnad på vävt och trikå, har jag insett. Jag och trikåsjalen blev aldrig riktigt goda vänner och bebisen gillade inte mage mot mage (i sele gick det bättre :? ), han är ganska svårflirtad.
Av BaraSara
moggleif skrev: Vi har en ringsjal som alltid ligger i bilen. Den ska alltid ligga där så man alltid har en med sig. Glömde alla sorters bärdon en gång, inget roligt. (Har inte vagn med heller så...)
Går vi på stan en längre stund, så bär maken i Becon. Annars bär någon av oss barnet i famnen, vilket börjar bli ganska tungt, så lite hjälp av en sjal skulle vara perfekt. Jag är för lat för att krångla med vagn och bebben föredrar att komma upp en bit och se omvärlden.
Användarens profilbild
Av moggleif
Ringsjal är inte får långa stunder. Om man inte måste. Då kör jag mt.

Har ringsjal främst hemma och när man handlar. Så fort man bär i famnen längre än två minuter..
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
moggleif skrev:Ringsjal är inte får långa stunder. Om man inte måste. Då kör jag mt.

Har ringsjal främst hemma och när man handlar. Så fort man bär i famnen längre än två minuter..
:iagree:

Vill passa på att slå ett slag för att sy egna ringsjalar. Ett lagomt stadigt tyg och ett par sjalringar och du har en sjal - och nej det är inte svårt att sy alls, snarare lite halvtradigt att stryka sissådär fyra meter fåll... :wink:
Av BaraSara
CrazyMagpie skrev: Vill passa på att slå ett slag för att sy egna ringsjalar. Ett lagomt stadigt tyg och ett par sjalringar och du har en sjal - och nej det är inte svårt att sy alls, snarare lite halvtradigt att stryka sissådär fyra meter fåll... :wink:
Jo, jag blev lite sugen på att sy, trots att jag egentligen inte är det minsta intresserad av sömnad. Om jag bara får iväg symaskinen på service, så kanske jag gör ett försök... Lite trist att jag inte hade hunnit fördjupa mig i sjalarnas underbara värld när jag var i Peking sist, för i så fall hade jag köpt på mig lite fina sidentyger att sy av. Här hemma är det ju tillräckligt dyrt med bra tyger i bomull.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?