Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av annikar
Jag har både en jaquardvävd didy och en röd bebina. Och jag tycker att de avlastar lika bra. Den röda bebinan är alltså inte vävd på samma sätt som stjärntecken, utan lite tjockare i tyget, dock betyyydligt tunnare och smidigare än en bråkig hoppediz som jag sålde för länge sedan.
Har bara klappat en bebina stjärntecken, så jag kan inte uttala mig om avlastning på den.

Didymosen är tunnare och mjukare och något mer följsam. Det är min nya favorit.

Som sagt, vill du ha bra pris ska du kolla efter begagnade sjalar. De är dessutom ofta inburna och mjukare än helt nya.
Användarens profilbild
Av ClaraochMeja
Annikar:
Jag har både en jaquardvävd didy och en röd bebina. Och jag tycker att de avlastar lika bra. Den röda bebinan är alltså inte vävd på samma sätt som stjärntecken, utan lite tjockare i tyget, dock betyyydligt tunnare och smidigare än en bråkig hoppediz som jag sålde för länge sedan.
Har bara klappat en bebina stjärntecken, så jag kan inte uttala mig om avlastning på den.

Didymosen är tunnare och mjukare och något mer följsam. Det är min nya favorit.

Finns det olika varianter på Didyn eller är alla lika tunna o smidiga?

Om jag inte vill köpa begagnat...eftersom jag vill öpa nu..och det finns ingen under sälj för tillfället...var kikar jag då?
Användarens profilbild
Av annikar
De jaquardvävda didysarna är de tunnaste och mjukaste. Det rä tex. ellips (som jag har) nino. Kolla på säljarnas sidor så finns mer info.
Det finns nog flera försäljare, men det jag känner till är
www.allt-i-tyg.se och www.edenbaby.se
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
ClaraochMeja skrev: Om jag inte vill köpa begagnat...eftersom jag vill öpa nu..och det finns ingen under sälj för tillfället...var kikar jag då?
.. och Bebina finns att köpa hos www.stellaris.se (de har reklam härute till höger också).
Användarens profilbild
Av Anso
Kaffemoster skrev:
Anso skrev: ...
Bebina stjärntecken (har inte provat den själv).
Vad säger du Anso, finns det en sjal som du inte har provat?? :shock: :D
Jag ska snart, snart, snart men bara låna lite (eller hur melon? :D )

En till kandidat till sval, lättknuten och tunn är ju Easycare. Min stora favorit trots allt testande av olika märken. En 4,7:a borde räcka till både dig och din man. Den har raka kortändar.
Finns i Sverige hos www.sjalar.nu eller hos www.easycare.at (Österrike)
Användarens profilbild
Av ClaraochMeja
En till kandidat till sval, lättknuten och tunn är ju Easycare. Min stora favorit trots allt testande av olika märken. En 4,7:a borde räcka till både dig och din man. Den har raka kortändar.
...Jaha så nu har man en till att välja mellan *pustar*

En Didy Nino eller Ellips - tunna och följsamma?

En Bebina Stjärntecken - tunn men avlastar inte lika bra som Didyn?

Easycare - tunn och avlastar bra?

HJÄLp! :hmm: [/quote]
Av TullaMaja
Jag beställde en easycare som alla lovordar högt, men jag tyckte den var som markistyg (Lava) tjock och den tilltalade inte mig alls så jag skickade tillbaka den.Beställde en Storchenwiege Anna istället,den var mjukare tycker jag,men den är MYCKET svårare att knyta än trikåsjalen......... Tänker köpa en didymos eller en bebina stjärntecken nu till sommaren...MEN vilken.....fler som velar... :hmm: Undrar om Didymos Lars är mjuk och tunn...den är så somrig tycker jag :lol:
Användarens profilbild
Av Anso
TullaMaja skrev:Jag beställde en easycare som alla lovordar högt, men jag tyckte den var som markistyg (Lava) tjock och den tilltalade inte mig alls så jag skickade tillbaka den.Beställde en Storchenwiege Anna istället,den var mjukare tycker jag,men den är MYCKET svårare att knyta än trikåsjalen......... Tänker köpa en didymos eller en bebina stjärntecken nu till sommaren...MEN vilken.....fler som velar... :hmm: Undrar om Didymos Lars är mjuk och tunn...den är så somrig tycker jag :lol:
Men som otvättad så känns Easycare helt annorlunda, som markisväv om man vill det.... :wink: Det blir en helt annan sak när man har tvättat den och använt den. Jag har tygpåsen kvar till min Easycare och den är otvättad och känns helt klart mindre gosig än sjalen som är tvättad och använda.

Samma sak gäller ju iofs för alla sjalarna, som nya och direkt efter tvätt så kan de kännas stela, hårda, sträva osv, osv. Har man möjlighet så är det bra att få känna på en begagnad sjal.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?