Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ingrid
#15296
Det är jättetråkigt när man får en vara det är fel på, och sedan ännu värre om man råkar ut för det två gånger i följd! Det var verkligen inte roligt för dig Mia!

Jag har hittills fått byta ut två sjalar som jag har sålt, en Hoppediz och en Storchenwiege, som det båda har varit vävfel på. Jag har också fått in ett klagomål nu på en Hoppediz som hade hål i sig, men det är inget vävfel utan en rent mekanisk skada som har inträffat, ser ut ungefär som om den har fastnat på en spik och blivit uppsliten. Den kommer naturligtvis också att bytas. I höstas tog jag också upp en Babybundler för att ha som demonstrationssjal, och upptäckte två långa, raka svarta tuschstreck på den. Jag var glad att jag hade råkat ta upp den och inte skickat iväg den till någon kund...Så fel kan det alltid bli, tyvärr.

De sjalar som jag har bytt tidagare med vävfel, där hade Hoppedizen hade ett par knutor som inte såg bra ut och Storchenwiegen hade en hel del knutor. Innan jag har skickat över ersättningssjalarna har jag gått igenom dem minutiöst för att se att det inte finns några fel på dem, eftersom jag absolut inte vill riskera att en kund ska råka ut för att få två felaktiga exemplar i följd. Jag vet ju hur arg jag skulle bli om det var jag som hade råkat ut för detta själv!

Däremot så tittar jag inte igenom sjalarna när jag skickar ut dem, annat än en ytlig blick. En kvalitetskontroll av varan ingår i tillverkningsprocessen och det måste tillverkaren stå för. Jag vidarebefodrar alla klagomål till tillverkaren, och får de många klagomål måste de se till att förbättra sina rutiner.

Hoppediz är som sagt handvävd, och det gör att väven ser lite ojämn ut ibland, men det gör inte att den är dålig. Jag har sålt rätt många Hoppedizar vid det här laget, och många verkar vara mycket nöjda med dem. Den kostar ungefär hälften så mycket som en Didymos eller Easycare, och mindre än Storchenwiege. Troligtvis har det lite med kvaliteten att göra. Om jag jämför kvaliteten på Hoppediz och Storchenwiege, så kan jag känna att det är en viss kvalitetsskillnad. Storchenwiege är av extremt bra kvalitet. Trots att jag har använt min flitigt i 2 år, är den knappt sliten. Bara lite mjukare. Det känns som att den skulle räcka till att användas på ca 6-7 barn. Hoppedizen tror jag inte håller för riktigt lika många barn, min gissning är 2-3 barn. Så vill man ha en riktig kvalitetsprodukt, ska man köpa en Storchenwiege eller Didymos. Easycare platsar troligtvis i den klassen också skulle jag tro, även om jag inte vet så mycket om den än. Men Hoppedizen tycker jag ändå är en mycket prisvärd sjal. Den är mjuk och skön, mycket smidig att knyta och är luftigare och inte riktigt lika varm som tex Storchenwiege eller Didymos. Den är Ökoetex-certifierad och vävd med fin stretch på diagonalen. Om det nu visar sig att det blir många klagomål nu, så kan det kanske bero på att de har haft så stor efterfrågan nu, att de har stressat på produktionen. I så fall är det inte bra, och det måste de åtgärda. Men alla som har råkat få en felaktig sjal ska självklart få ett nytt felfritt exemplar.

För allmän information också: i dagarna har man förändrat konsumentköplagen så att man numera har 3 års reklamationsrätt istället för tidigare 2 år. Det innebär att alla produkter som man köpt efter 1 april 2005, kan man reklamera inom 3 år från inköpsdagen, om det visar sig att det är ett tillverkningsfel. Om man hittar en ren skada på sjalen, måste man säga till med en gång, för det kan vara svårt att visa att man inte själv har orsakat den, tex som ett slithål orsakat av en spik. Men skulle man märka längre fram att trådar går upp i sjalen och lossnar i väven till exempel, så har man rätt att reklamera den. Helst bör man ha kvittot kvar, men när man köper via internet har vi ändå registrerat namn m.m., så det är inte lika noga då. Det kan vara bra att veta.

Hoppas du hittar en sjal du blir riktig nöjd med nu till slut, Mia!

Med vänliga hälsningar
Ingrid
Av anna/my
#15305
detdär med att handvävda sjalar skulle vara i sämre kvalitet tror jag inte riktigt på. jag litar mer på en hand än en maskin. och där finns ju ögon med som hela tiden kollar arbetet.

däremot finns ju alltid de som vill tjäna snabba pengar och inte är så nogranna med sitt arbete, vare sig det är för han eller med maskin.

anna
Av Alexandra
#15308
Vad trist med hål i nya sjalen! :(
Har kollat igenom min Hoppis noga nu oxå, och det finns inga fel på den, bortsett från några mikroskopiska "knutar" som knappt syns och inte stör alls.
Är mer nöjd med Hoppisen än storken, jag tycker att Hoppisen är tunnare, mjukare och lättare att knyta, utan att avlasta sämre.
Användarens profilbild
Av Fiffi75
#15314
Min Motreal har inte heller några fel den är jättefin och mjuk och mysig.
Användarens profilbild
Av trollmamma
#15315
Jag pratade med Cecilia (hon som har Active Babycare)hon berättade om detta med kvaliten o tydligen är det så att kunder vill få ner priset o tillverkarna hakar på vilket gör att kvaliten försämras, jätte tråkigt men tyvärr dagens sanning !!!!

Jag har känt att de sjalar jag kommit över o tyckte jag känt skillnander men då trodde jag att det innbilning.

Mina Hoppedizar har det inte varit nått fel på inte de jag sålt heller men är det hål eller vävfel då måste det vara REKLAMATION eller ?
Jätte trist för dig hoppas du får rätsida på det !!!
Användarens profilbild
Av mia75
#15342
Tack för svar! Ja, att den ser handvävd ut och har små knutor här och där det gör mig ingenting, men vävfel och nu tråd som är av, det är tråkigt. Jag hoppas att det går i ordning och att jag får häva köpet för jag är jättebesviken och vill inte alls ha en hoppis längre. Även om jag får ytterligare en som faktiskt är felfri så kommer jag bara att gå och leta fel på den och vara orolig för att den ska gå sönder, det känns inte roligt. :(
Jag har bara en bära barn sjal sen tidigare och den är underbar i kvaliteten och mycket prisvärd tycker jag. Jag förväntade mig kanske för mycket när jag beställde en hoppis. När jag har fått pengarna tillbaka ska jag beställa en easycare istället, hoppas jag blir mer nöjd då! :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?