Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Panakeia
Nova skrev:
Nova skrev:
Bissa skrev:Tror inte den är så värst för milslånga vandringar med mr tjocksmock :lol:
Den är en sval sjal som ska avlasta lite bättre än tuskaftvävda sjalar :)
Hur är denna vävd då? Inte tuskaft?
???? Är det inte tuskaft?

Hur känns den i väven, vad kan man jämföra den med i kvaliten?
Känns den något i stil som lakansväv eller är den kraftigare?
jo...rimligen måste den vara tuskaftsvävd, hur de får den så skrynklig vet jag dock inte....
nån som kan svara på hur man crêpar tyg?
Användarens profilbild
Av Nova
Sandra skrev:nån som kan svara på hur man crêpar tyg?
Våffeljärn? :roll:
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag tycker framförallt att färgerna är väldigt fina. och den är lättknuten eftersom den är liksom creppad. sen så är den sval också men avlastar bättre än antigua/ella roo.

fast jag skulle inte skaffa den som enda sjal :wink: . den kan ju inte tävla mot diagonalvävda sjalar i avlastning tycker jag. men om man vill ha många sjalar så fyller den sin plats i sjalgarderoben :wink:
Användarens profilbild
Av Tiz
Är det typ indisk bomull?
Användarens profilbild
Av diddeldi
Tiz skrev:Är det typ indisk bomull?
nej, mer som gasbinda :wink: . det lät skumt :roll: men alltså det är typ lika tätt som gasbinda (är väl därför det heter gauze :mitvit: )
Användarens profilbild
Av annikar
Håller med Diddeli!
Skulle inte ha den som enda sjal, men har man andra diagonalvävda så kompletterar den bra.

Tycker också att bästa knytningen är X-omslut, antingen på rygg eller mage. På mage brukar jag bära i Xomslut utan att breda ut krysset, då blir det stadigt för bäraren men inte så varmt för barnet.
Jag bär också min 12-kilos gosse i den och tycker att det avlastar tillräckligt. Men ska jag bära mer än 30 minuter väljer jag en annan sjal :roll: :D
Användarens profilbild
Av norkmedoo
diddeldi skrev:...fast jag skulle inte skaffa den som enda sjal :wink: . den kan ju inte tävla mot diagonalvävda sjalar i avlastning tycker jag. men om man vill ha många sjalar så fyller den sin plats i sjalgarderoben :wink:
...men om man vill ha många sjalar så fyller den sin plats i sjalgarderoben :eld: *heja heja*

jag blev förälskad i gåsen för att den inte är som nån annan sjal...
förstå mig rätt nu... tänker att den efter ett tag kan få kännas som ett par
solblekta espandrillos som man hoppar i på väg till stranden... en lätt sjal,
sommarvänlig, som blir mjukare och mjukare och som jag nog skulle
kunna vira in mig alldelles själv om sommarkvällen blev lite kylig...
... åh vad jag längtar efter sommaren 8)

ska bara införskaffa min gås också :wink: ... jag väntar bara på det rätta tillfället
Användarens profilbild
Av Lydia
Jag bar Hanna i den en timma idag, ungefär. Den avlastade bra, men jag tycker att jag inte får lika mkt "stöd" på ryggen (den är ju så tunn och följsam).
Tycker att det är en prisvärd sjal, kul med så många färger. Är nog jättebra på sommaren.
Jag kan ibland ha lite svårt att få till den lika bra över ryggen (när jag bär på mage), som idag när jag stod på plaskblöt parkering och skulle knyta. Men står jag inne går det mkt bättre..

Däremot, som flera andra sagt, skulle jag inte ha den som enda sjal.. För mig blir det inköp av en stork också... :floet2: (som är längre än gåsen, jag vill ha en "rejäl" sjal, som är så lång att jag kan ha knuten på magen. Inte så somrigt, men det är ju inte sommar än... och på sommarkvällar är det nog skönare än en tunn gås).

Oj, jag svamlade nog mest. Men iaf så tycker jag att gåsen är ett bra komplement i sjalgarderoben. Men vad vet väl jag, är ju nybörjare på sjalar
Användarens profilbild
Av stumpkin
diddeldi skrev:

fast jag skulle inte skaffa den som enda sjal :wink: . den kan ju inte tävla mot diagonalvävda sjalar i avlastning tycker jag. men om man vill ha många sjalar så fyller den sin plats i sjalgarderoben :wink:
Precis! Tror att den kommer vara kanon nu i sommar som typ "dag" sjal :D och att man sedan kanske har en snäppet tjockare sjal på kvällarna. för ju fler sjalar desto bättre! eller hur! :wink:
Just nu...när det uppenbarligen INTE är sommar så använder jag min till största delen inne, och då fungerar den kanon fint! Den är otroligt lättknuten och avlastar bra, jag tycker att den är ett kanonköp finns fina färger och kostar inte en månadslön :wink:
Användarens profilbild
Av Buscilla
norkmedoo skrev:
diddeldi skrev:...fast jag skulle inte skaffa den som enda sjal :wink: . den kan ju inte tävla mot diagonalvävda sjalar i avlastning tycker jag. men om man vill ha många sjalar så fyller den sin plats i sjalgarderoben :wink:
...men om man vill ha många sjalar så fyller den sin plats i sjalgarderoben :eld: *heja heja*

jag blev förälskad i gåsen för att den inte är som nån annan sjal...
förstå mig rätt nu... tänker att den efter ett tag kan få kännas som ett par
solblekta espandrillos som man hoppar i på väg till stranden... en lätt sjal,
sommarvänlig, som blir mjukare och mjukare och som jag nog skulle
kunna vira in mig alldelles själv om sommarkvällen blev lite kylig...
... åh vad jag längtar efter sommaren 8)

ska bara införskaffa min gås också :wink: ... jag väntar bara på det rätta tillfället
Mmmmmmmm...det är precis vad jag också föreställer mig. Hoppas bara att sommaren hittar hit någon gång :roll:.
/Cecilia
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?