Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Asia
noranora skrev:
Asia skrev:
noranora skrev:
Asia skrev:jag har sett dendär på babyland. den har bara ett axelband, som en ringsjal liksom.
Va, oj, det kanske är smart på något vis, men hur då?
:hmm: fast den på bilden ovan har ju två.
Det kanske går att koppla av eller på dem? :hmm:
:hmm:
Användarens profilbild
Av Ester
undrar om den funkar på ryggen?

Sen funderar jag på varför de envisas med att man ska bära barnet framåt
Av IEDN
Din mamma skrev:
Elin skrev:undrar om den funkar på ryggen?

Sen funderar jag på varför de envisas med att man ska bära barnet framåt
För att vissa barn (t ex mitt eget mellan ca 3 och 4 månader) skriker om de blir burna annat än rakt framåt.
Min dotter är knappt 2 månader gillar inte längre att sitta mot mig när hon är vaken. Du lutar hon sig bakåt o illvrålar, hon kan ju missa något :lol:
Användarens profilbild
Av camsch
Jag säger: Hurra! Äntligen kommer BB med en vettig sele!

Ang att ha barnen framåt, så är det väldigt olika hur barn är. Min stora tjej totalvägrade sitta inåt i en viss ålder (ja, det var någonstans där vid 2-3 månader) och då vi hade en BB då så hade hon vuxit ur den innan vi kunde prova något annat. Men det GICK verkligen inte att ha henne inåt under den tiden. Sen satt hon i en bärstol på ryggen (Vi visste alltså inte att det fanns så otroligt mycket bättre alternativ!).
Min lilla tjej har hela tiden varit nöjd med att sitta inåt, och jag har därför aldrig känt något behov av att vända henne.

Personligen så tycker jag faktiskt att man har bättre koll på barnet och dess reaktioner på magen framåtvänd än när de sitter på ryggen, även om ställningen för barnet och ergonomin för föräldern blir betydligt sämre. Men en liten bebis på ryggen har du ju inte alls samma koll på reaktioner på omgivningen och att man ser det barnet reagerar på.

Däremot reagerar jag på att det nästan ser ut som de har kopierat typ Beco Butterfly... Och priset är ju faktiskt inte värre än en sån (även om jag personligen tycker att Becon är så mycket snyggare!)

Det är väl jättebra om ett företag som har så mycket pengar till marknadsföring kan skapa en sele som gör att föräldrar får ett BEHOV av att bära barnen en längre tid? Kanske kan det ge ett uppsving även för andra ergonomiska selar (som dessutom är billigare!)?
Användarens profilbild
Av Din mamma
Juliusdotter skrev:Citat "Den ergonomiska bärselen BabyBjörn Comfort Carrier
ger bästa möjliga stöd..."
Med andra ord erkänner de då att den andra selen inte är ergonomisk...
Det finns väl inget som säger att de inte fortfarande kan hävda att den gamla är ergonomisk? Precis som Beco hävdar att både 4th gen. och butterfly är ergonomiska.
Användarens profilbild
Av noranora
camsch skrev:Jag säger: Hurra! Äntligen kommer BB med en vettig sele!

Det är väl jättebra om ett företag som har så mycket pengar till marknadsföring kan skapa en sele som gör att föräldrar får ett BEHOV av att bära barnen en längre tid? Kanske kan det ge ett uppsving även för andra ergonomiska selar (som dessutom är billigare!)?
:iagree:
Användarens profilbild
Av Juliusdotter
Din mamma skrev:
Juliusdotter skrev:Citat "Den ergonomiska bärselen BabyBjörn Comfort Carrier
ger bästa möjliga stöd..."
Med andra ord erkänner de då att den andra selen inte är ergonomisk...
Det finns väl inget som säger att de inte fortfarande kan hävda att den gamla är ergonomisk? Precis som Beco hävdar att både 4th gen. och butterfly är ergonomiska.
Förvisso så sant.
Användarens profilbild
Av mica
:vågen: Hoppas den är bra nu. Jag tycker det är jättekul om ett svenskt märke som dessutom folk gärna köper blir bra på ergonomiska selar.

Jag funderar på om jag såg en sån nyligen förresten. Det måste ha varit en BB och den hade ett midjebälte. De har väl ingen annan liknande redan? Tyvär tror jag inte att jag kände att bebisen satt så jätteergonomiskt, men jag kunde inte titta för mycket. :D
Av linamh
Det hade varit konstigt om ingen sån här kom, tycker jag. Jag provade en BabyBjörn active i helgen och tänkte att den nog hade varit skön om det varit ett midjebälte med. Gillade axelremmarna på den bättre än på Manducan vid snabbtestet, fast i den nya verkar man ha ändrat till vadderade.
Användarens profilbild
Av Helene
gnurf skrev:Frågan är bara hur de ska lyckas sälja sin gamla sele nu, vilka argument ska de använda?
Den här är ju till för den som vill bära sitt lite större barn längre stunder! :wink:

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?