Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Suskiv
Jag testade Ella roo till Torkel när han var 2 månader och jag kände att det skulle jag ha kunnat använda till honom redan då. Kanske inte som enda sjal, men jag såg inget hinder till att använda den på en pyttebebis.
Användarens profilbild
Av Scharlott
sarah skrev:Jag bor i hus så vi har ju tvättmaskin hemma....

Så Ella roon är inge bra till småttingar? Har nog iofs mest tänkt använda den i sommar och då är ju liten en 3 månader.
Är nog lite sugen på en vävd så jag kan testa på Mathilda redan, orkar inte vänta till mars :-)

Sen har jag ju tänkt köpa en vävd till höst/vinter 06 men då vill jag ju ha en stadigare typ stork/diddy/bebina/easy. Men jag tror en tunn sommar sjal kommer användas en del också om inte annat till nästa sommar (nu är jag ganska långt fram i tiden :-) )
Fast då kanske å andra sidan man vill ha en kortare.
Vet inte om mitt inlägg räknas eftersom jag säljer bärsjalar och har flera egna hemma. :wink: Mitt svar är dock mina egna personliga åsikter...

Visst kan du använda EllaRoo/Amazonas Antigua som sommarsjal till en 3 månader. I början kan du ju lägga bebisen i vagga eller mage-mot-mage i grodposition med benen innanför.

Många tycker dock att en mjuk trikåsjal är goare för de allra minsta. Där skulle jag som sommarsjal rekommendera Hug-a-bub. Den upplevs inte som lika varm som de flesta andra trikåsjalarna. :wink: Jag bar Jesper som nyfödd i Hug-a-bub, han är född i augusti.

Själv använder jag just nu min Stork mycket till min 4 månaders Jesper. Vi bär i den dagligen och Jesper stormtrivs. Så en stadigare vävd sjal till höst/vinter rekommenderas varmt. :)
Användarens profilbild
Av melon
Vi hade köpt 2 trikåsjalar till bebisens ankomst, trodde att det skulle behövas med tanke på spya och blöjläckage. Nu var/är inte vår dotter någon storkräkbebis men den ena sjalen blev bara liggandes ändå. Så den såldes. Vi hade klarat oss utmärkt med bara 1, trots att vi inte har egen tvättmaskin.

Men det är klart, nu när man vet vilka olika möjligheter det finns med olika sjalar, skulle det kanske ha varit bra med en svalare sjal att kombinera med på de allra varmaste sensommardagarna (dottern är född i augusti)...

Lycka till med sjalvalet och med magen! :D
Användarens profilbild
Av sarah
Jag kommer ha en sino till bebisen, som sägs vara ganska sval så jag kanske inte behöver nån sommar sjal. Jag kanske, om suget blir för stort, ska beställa en sommarsjal till min dotter i stället.
Hon blir 2 år mars kommer hon vara för stor för en sån i sommar?
Vilken längd bör jag i så fall köpa till henne? Hon går ju mest och så.

Jag kanske ska satsa på en ordentlig vävd till hösten till bebisen men jag kommer förmodligen aldrig bestämma mig för vilken.
Velar mellan Diddy, easy, bebina och stork.
Har haft en stork inka som jag upplevde som ganska varm och tjock... men det kanske inte var någon bra sjal att börja med för min del...
Användarens profilbild
Av Scharlott
sarah skrev:Jag kanske ska satsa på en ordentlig vävd till hösten till bebisen men jag kommer förmodligen aldrig bestämma mig för vilken.
Velar mellan Diddy, easy, bebina och stork.
Har haft en stork inka som jag upplevde som ganska varm och tjock... men det kanske inte var någon bra sjal att börja med för min del...
Tycker du skall gå på en av sjalträffarna och prova de sjalar som du funderar på. Kolla under rubriken Sjalträffar här på forumet. Lycka till med sjalvalet! :)
Användarens profilbild
Av Miamamman
JAG vill ju gärna passa på att provköra alla sjalar jag säljer nu när jag har chansen med en egen liten så jag känner ju inga begränsingar till antalet.
Men så här använder jag dom:
Lång trikå är det jag gilalr bäst och föredrar nästan jämt. Jag har en BabuBundler, en Hug-aBub och en ny sort som inte kommit på marknaden ännu. Den nya och BabyBundlern tävlar om 1:a plats, Hug-a-buben använder jag om båda dom är i tvätten.
Ringsjal vill ja använda ibland för det är snabbt och så är det smidigt när jag virat in babyn i "schlupf-täcket" (babyfilt i bomullsfleece med "fötter" och flikar som man sveper om babyn, som ett mellanting mellan filt och kläder, supersmidigt när man är uppe och nattsuddar t ex, eller till pappa som bara vill sitta i soffan med henen och inte vira in sig i sjal). Då har jag 2 Nova och en MayaWrap. Nova går snabbare att få på så den vinner. Eg använder jag nog bara den ena, den är mer använd, mer tvättad, alltså skönare.
Så har jag en Stork och en Antigua som funkar som reserver, omväxling, babyfilt, kräktrasa om jag inte hittar något annat osv. Elelr till Hugo att bygga koja med.
En bärpåse som jag fått av Anna, en bit av en Hoppe är det. Perfekt längd för att ha henne i att amma sittande upprätt. Hon alltså. Hon sväljer mindre luft då.
Slutligen en Carry-Me som är finfin att amma i och jag tro att jag kommer att använda mer när hon blitt lite stadigare. Mjuk, snabb, skön, men ger inte samam stöd som en långsjal när man bär upprätt. Ligga vill hon inte.
Så tror jag att maken måste få en specialsydd bärpåse, MayaWrap i XXXL om det går att få tag på. Annars blir det väl en extra lång ringsjal till honom. Men nu vill han inte ha ån, för han använder babyn som ursäkt för att få sitta still i soffan och se teve :roll:
Hur många det blev? Tror jag fick det till 10st :oops:
Av Sicali
Och jag som får min Ella Roo ysabell nu runt jul, går den inte att ha ute alls? Tänkte iofs mest ha den inne eller under jackan när vi är ute... Den är ju så otroligt vacker med sina färger och fransar...
Användarens profilbild
Av Kristina
Sicali skrev:Och jag som får min Ella Roo ysabell nu runt jul, går den inte att ha ute alls? Tänkte iofs mest ha den inne eller under jackan när vi är ute... Den är ju så otroligt vacker med sina färger och fransar...
jo, självklart går det! den kallas sommarsjal bara för att den är tunn och därmed svalare.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?