Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av millla
Tack för den infon!
Jag bär mest på ryggen med Manducan och jag tycker att det är lite svårt att få upp dottern på ett smidigt sätt. Måste väl öva lite mer... Det är lite därför som Butterfly lockar mig, att man kan sätta i barnet först. Sen upplever jag det som att det är så himla mycket remmar och spännen på Manducan, men det kanske bara är jag som känner så när jag har den på mig. När jag ser Manducan på bild så upplever jag det inte likadant. Men Becon känns mer "ren" liksom. Jag ska fundera lite till, har egentligen inte råd, men dyker rätt Beco upp till rätt pris så...

Kan du inte lägga upp en fin bärbild? :wink:
Av doc
millla skrev:Tack för den infon!
Jag bär mest på ryggen med Manducan och jag tycker att det är lite svårt att få upp dottern på ett smidigt sätt. Måste väl öva lite mer... Det är lite därför som Butterfly lockar mig, att man kan sätta i barnet först. Sen upplever jag det som att det är så himla mycket remmar och spännen på Manducan, men det kanske bara är jag som känner så när jag har den på mig. När jag ser Manducan på bild så upplever jag det inte likadant. Men Becon känns mer "ren" liksom. Jag ska fundera lite till, har egentligen inte råd, men dyker rätt Beco upp till rätt pris så...

Kan du inte lägga upp en fin bärbild? :wink:
Hon har somnat redan men försöker fota så fort som möjligt.
Ska också räkna remmarna tror inte att det finns mindre på manducan. Måste säga att när jag först försökte få upp becon blev det lite struligt flickan kröp iväg med becon på.
:) Sedan tog det än stund tills jag lyckades få upp henne och jag fick sjunga och sjunga och sjunga för att hon inte ska protestera våldsamt. Bra att ingen såg mig. :wink:
Användarens profilbild
Av Be-Linda
Ja det ska verkligen bli spännande att få hem min nya manduca snart, då ska jag också ge min röst på vilken av selarna jag föredrar. Jag hoppas det blir manducan eftersom jag sålde becon för att ha råd! :Hahaa:
Av doc
Be-Linda skrev:Ja det ska verkligen bli spännande att få hem min nya manduca snart, då ska jag också ge min röst på vilken av selarna jag föredrar. Jag hoppas det blir manducan eftersom jag sålde becon för att ha råd! :Hahaa:
när kommer den?
Användarens profilbild
Av Be-Linda
doc skrev:
Be-Linda skrev:Ja det ska verkligen bli spännande att få hem min nya manduca snart, då ska jag också ge min röst på vilken av selarna jag föredrar. Jag hoppas det blir manducan eftersom jag sålde becon för att ha råd! :Hahaa:
när kommer den?
Den bör komma snart, betalade i går! :vågen:
Användarens profilbild
Av emellen
Jag har haft både och nu i några dagar och jag tycker inte riktigt att det går att jämföra selarna på ett bra sätt, de är liksom bra på olika sätt och kompletterar varandra tycker jag. Manducan avlastar riktigt bra och är lätt att ställa in, jag gillar att man kan korsa axelbanden när man bär på ryggen, då avlastar den bäst för mig och min man. Remmarna som är på Manducan kan man ju stoppa undan under de resårband som finns på axelbanden, så det är ju inga remmar som hänger och slänger. Jag gillar dessutom att det går att justera axelbanden "från båda håll" vid spännet. MEN anledningen till att jag skaffade en Butterfly var för att den är mycket enklare för ryggbärande, vilket vi börjar känna behov av nu. Jag kasade runt Manducan under armen på höften och det funkade ju, men kändes ändå krångligt. Med Butterfly sätter jag bara i bebis och hänger upp selen på ryggen. Den är dessutom väldigt bekväm för magbärande, en riktig myssele för oss, mycket mjukare än Manducan.

Långt och svamligt blev det nu, men kanske fick du ut något av mitt inlägg... :wink:
Av doc
Be-Linda skrev:
doc skrev:
när kommer den?
Den bör komma snart, betalade i går! :vågen:
spännande!
Av tillsanna
hej, vi "möttes" i en annan tråd nyss.

Vi verkar ha lite samma dilemma men från olika håll. Jag har en beco och är sugen på att testa Manducan, som så många verkar gilla. Fast jag gillar becon också, det mesta i allafall... :). Det är så svårt att veta vilken som är "bäst" för oss. Maken gillar becon men kan tänka sig att testa Manducan också. Jag måste nog få till att testa en manduca innan jag bestämmer mig :).

Utan att ha testat manducan då så lite för och emot becon...

Den är snygg, känns säkert att ta upp barnet på ryggen, sitter bra, rätt hög i ryggen (baserat på vad andra beskriver, har inte testat någon anna sele).

Nackdelar, känns som fler remmar än manducan, lite bökigt att få i barnet i selen och över på ryggen, huvudstödet är inte bra samt remmarna som håller "barndelen" mot ryggdelen är rätt smala och hårda och ligger mot mitt barns ansikte när hon sover (fast det går ju att fixa säkert, sätta något runt).
Användarens profilbild
Av millla
tillsanna skrev:hej, vi "möttes" i en annan tråd nyss.

Vi verkar ha lite samma dilemma men från olika håll. Jag har en beco och är sugen på att testa Manducan, som så många verkar gilla. Fast jag gillar becon också, det mesta i allafall... :). Det är så svårt att veta vilken som är "bäst" för oss. Maken gillar becon men kan tänka sig att testa Manducan också. Jag måste nog få till att testa en manduca innan jag bestämmer mig :).

Utan att ha testat manducan då så lite för och emot becon...

Den är snygg, känns säkert att ta upp barnet på ryggen, sitter bra, rätt hög i ryggen (baserat på vad andra beskriver, har inte testat någon anna sele).

Nackdelar, känns som fler remmar än manducan, lite bökigt att få i barnet i selen och över på ryggen, huvudstödet är inte bra samt remmarna som håller "barndelen" mot ryggdelen är rätt smala och hårda och ligger mot mitt barns ansikte när hon sover (fast det går ju att fixa säkert, sätta något runt).
Alltså, nu måste nu jag ju fråga var du bor? Det vore ju kanon att kunna testa varandras selar... :D
Av tillsanna
Milla: Norra Huddinge?
Enhörna vad ligger det? Inärheten av södertälje, eller?

Jag tänkt ev åka förbi en butik här i stockholm och testa Manducan, men... :)
Användarens profilbild
Av millla
tillsanna skrev:Milla: Norra Huddinge?
Enhörna vad ligger det? Inärheten av södertälje, eller?

Jag tänkt ev åka förbi en butik här i stockholm och testa Manducan, men... :)
enhörna ligger 2 mil väster om södertälje. ses gärna i södertälje och jämför selar nån dag!
Användarens profilbild
Av millla
emellen skrev:Jag har haft både och nu i några dagar och jag tycker inte riktigt att det går att jämföra selarna på ett bra sätt, de är liksom bra på olika sätt och kompletterar varandra tycker jag. Manducan avlastar riktigt bra och är lätt att ställa in, jag gillar att man kan korsa axelbanden när man bär på ryggen, då avlastar den bäst för mig och min man. Remmarna som är på Manducan kan man ju stoppa undan under de resårband som finns på axelbanden, så det är ju inga remmar som hänger och slänger. Jag gillar dessutom att det går att justera axelbanden "från båda håll" vid spännet. MEN anledningen till att jag skaffade en Butterfly var för att den är mycket enklare för ryggbärande, vilket vi börjar känna behov av nu. Jag kasade runt Manducan under armen på höften och det funkade ju, men kändes ändå krångligt. Med Butterfly sätter jag bara i bebis och hänger upp selen på ryggen. Den är dessutom väldigt bekväm för magbärande, en riktig myssele för oss, mycket mjukare än Manducan.

Långt och svamligt blev det nu, men kanske fick du ut något av mitt inlägg... :wink:
Ser att du och jag har precis jämngamla barn. Och om Butterflyen funkar så bra för dig så borde jag nog prova den jag också. Särskilt med tanke på att jag nästan bara vill bära på ryggen nuförtiden då dottern börjar bli så tung och jag har inte världens bästa rygg :| Tack för dina synpunkter!
Av svea07
Var precis på väg att köpa en Manduca, sedan lästa jag att Becon var bättre om man ville bära på ryggen eftersom det gick att sätta in barnet i förväg. Så svårt att bestämma mig ... är det lätt att få upp dem på ryggen själv i Manducan?

Är 173 lång och väger 80 kg (tänker minska till 70 så småningom ...)

Har en dotter på snart 7 månader och hon älskar att sitta i bärsjalen på magen, men ibland känner jag att det hade varit smidigare att ha henne på ryggen. Hon börjar sträcka sig väldigt efter allting och det kan bli lite farligt när man är i köket och fixar. Vill ha något som avlastar ordenligt.

Hur sitter de på ryggen egentligen? Kan de se över ens axel? Känns som att de kommer så långt ner.
Har provat att ha henne i sjalen på ryggen, men har inte riktigt fått till det och vågar inte sätta dit henne själv.
Av doc
Det är inte krångligt att få upp barnet på ryggen i manducan om man bär utanför sin egen jacka. Jag upplever att det jobbigaste var att ta bärjackan på medan barnet satt på ryggen.
Det tog minst 3-4 försök att lilla huvudet ska kunna vara ute och dottern var inte riktigt förtjust i mina försök måste jag erkänna.
När hon sitter i selen då kan hon inte titta över axeln.
För mig går det bara med "vrikkesikker" knytningen att få henne så pass upp på ryggen att kunna se över axeln.
Användarens profilbild
Av millla
Jag tycker det kan vara lite knepigt att få upp barnet på ryggen med Manducan. Särskilt nu när man börjar använda lite bylsigare kläder. Därför har jag nu köpt en Beco butterfly som förhoppningsvis dyker upp vilken dag som helst.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?