Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av maxi
Jag har köpt en ergo denim som jag älskar men jag fattar inte hur man ska fästa huvudstödet när barnet sover? Det är ju två långa snören med "tryckknappar". Var ska jag fästa dem...?
Användarens profilbild
Av Camilla74
Spännet man knäpper över bröstet (alternativt rygg vid magbärande), är det inte en liten d-ring på den som man trär igenom huvudstödsbandet i?
För att sen knäppa bandet med sig självt....äh, jag är urkass på att förklara! *S* :roll:
Användarens profilbild
Av Anso
Eller så gör du som oviga Anso:
Enklaste sättet är att knyta fast en ca. 2 cm bred resårsnodd kring vardera axelbandet, vill du vara lite tjusig så syr du ihop två tajta ringar av sånt där svart nylonband/spännband (finns hos t.ex Naturkompaniet). Då kan du fästa huvudstödsremmarna i dessa små band istället för att vrida axlarna ur led för att nå bak till det där lilla mittbandet som håller ihop axelremmarna.
:D
Användarens profilbild
Av maxi
Okej. Tack för svaren! Vad dumt att det ska vara så krångligt!
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Anso skrev:Eller så gör du som oviga Anso:
Enklaste sättet är att knyta fast en ca. 2 cm bred resårsnodd kring vardera axelbandet, vill du vara lite tjusig så syr du ihop två tajta ringar av sånt där svart nylonband/spännband (finns hos t.ex Naturkompaniet). Då kan du fästa huvudstödsremmarna i dessa små band istället för att vrida axlarna ur led för att nå bak till det där lilla mittbandet som håller ihop axelremmarna.
:D
Smart!

(Har också haft detta dilemma, det brukar sluta med att jag antingen får be någon annan fästa banden, eller att jag struntar i dem. Hittills den enda nackdelen med Ergon!)
maxi skrev:Jag har köpt en ergo denim som jag älskar men jag fattar inte hur man ska fästa huvudstödet när barnet sover? Det är ju två långa snören med "tryckknappar". Var ska jag fästa dem...?
På min ergo (inte denim, men nyinköpt) fäster man banden med tryckknappar på axelbanden. Finns en knapp nästan mitt uppe på axeln där man knäpper fast huvudstödet. Fast hur jag ska kunna göra det själv om jag bär liten på ryggen vet jag inte, banden på min ergo är ganska korta.... Har förstått att de var längre förut. :evil:
Kallesmamma skrev:På min ergo (inte denim, men nyinköpt) fäster man banden med tryckknappar på axelbanden. Finns en knapp nästan mitt uppe på axeln där man knäpper fast huvudstödet. Fast hur jag ska kunna göra det själv om jag bär liten på ryggen vet jag inte, banden på min ergo är ganska korta.... Har förstått att de var längre förut. :evil:
Här finns instruktioner för Ergo: http://www.ergobabycarrier.com/support/instructions
Kolla speciellt på 'Sleeping Hood Intructions' som med bilder visar hur man sätter på huvan då man bär barnet i Ergo på ryggen :wink:
Scharlott skrev:
Kallesmamma skrev:På min ergo (inte denim, men nyinköpt) fäster man banden med tryckknappar på axelbanden. Finns en knapp nästan mitt uppe på axeln där man knäpper fast huvudstödet. Fast hur jag ska kunna göra det själv om jag bär liten på ryggen vet jag inte, banden på min ergo är ganska korta.... Har förstått att de var längre förut. :evil:
Här finns instruktioner för Ergo: http://www.ergobabycarrier.com/support/instructions
Kolla speciellt på 'Sleeping Hood Intructions' som med bilder visar hur man sätter på huvan då man bär barnet i Ergo på ryggen :wink:
Tusen tack!! På den instruktionsDVDn jag fick till min Ergo, visar de bara på den gamla modellen med långa snören nämligen... Men nu ska jag testa med min nästa gång jag bär, ska nog kunna funka! :D
Kallesmamma skrev:Tusen tack!! På den instruktionsDVDn jag fick till min Ergo, visar de bara på den gamla modellen med långa snören nämligen... Men nu ska jag testa med min nästa gång jag bär, ska nog kunna funka! :D
Varsågod - trevligt att kunna hjälpa :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?