Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av dunderdotter
Det är dags att gå över från trikå- till vävd sjal för vår del. Märker att min trikåsjal blivit ganska hängig och har förlorat formen. Blir det samma sak med en vävd sjal med tiden? Min fråga alltså - är det en bra idé att köpa en begagnad vävd sjal, eller är de mycket sämre till formen än helt nyinköpta, oanvända?
Användarens profilbild
Av mammahappy
Jag föredrar att köpa begagnade sjalar jämfört med nya.
Ja i alla fall vävda sjalar. För då är de ingosade och inte så hårda och sträva som vissa sjalar kan vara när de är nya.
Å så blir det ju betydligt billigare oxå! :lol:
Så jag skulle absolut inte säga att en begagnad sjal är sämre än en ny.
Av surftrollet
Vävda sjalar upplever jag som mer tåliga för slitning. Jag har både gamla och nya, ingen som använts jättelänge iofs, men de känns lika stadiga allihopa. :)
Användarens profilbild
Av ZaZi
Ska jag köpa en vävd sjal så föredrar jag faktiskt begagnat. Då är sjalen redan ingosad och klar liksom. :lol:
Användarens profilbild
Av Bina
ZaZi skrev:Ska jag köpa en vävd sjal så föredrar jag faktiskt begagnat. Då är sjalen redan ingosad och klar liksom. :lol:
:iagree: en vävd föredrar jag begagnad
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Det krävs nog många års daglig användning för att en bra vävd sjal ska bli sliten - gillar min didy mycket mer nu efter frygt ett års användning än när den var ny, så begagnat är helt ok! :D

(Sen är det ju inte säkert att man får tag på exakt den färg och längd man vill ha, men det är ju en annan fråga... :wink: )
Användarens profilbild
Av mari_tres
Köper man begagnat har man råd med två.... :wink: 8)

:twisted:
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
En vävd sjal blir inte alls sliten på samma sätt som en trikå! Den blir bara mjuk och gosig :heart:
Användarens profilbild
Av sacha42
Bina skrev:
ZaZi skrev:Ska jag köpa en vävd sjal så föredrar jag faktiskt begagnat. Då är sjalen redan ingosad och klar liksom. :lol:
:iagree: en vävd föredrar jag begagnad
:iagree:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?