Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Lillblomma
Hej Alla Kloka...
Är lite sugen på att sy en MT till kommande bebis. Främst till maken, tror jag föredrar trikåsjal... Eller, jag kommer ju också använda den ibland...
Frågan är hur små barn man kan bära i MT?
Nyfödisar?

//A
Av belinda
Jag har burit min yngsta på två månader sedan han föddes i ergo och sedan han var ett par veckor ca i mei tai. Har låtit honom ha fötterna inne i selen/ mei taien till alldeles nyligen, funkar prima, och jag har haft lättast att amma honom i dessa än i trikåsjal också. :D
Av Lillblomma
Å!
Det låter lovande!
Då ska nog maken få bestämma lite färger så sätter jag fart!

Tack!
//A
Av belinda
ja gör det! mt tyckte jag var liite krångligt när han var alldeles nyfödd och så där jättevobblig och pytteliten, men ergon funkade super från start :D
Av Lillblomma
Vet inte om du vet...
Men jag tänkte nog sy en enligt "Knyttets" beskrivning...
Om jag har tänkt använda den tidigt, ska jag sy den lite mindre då? Lite smalare, lite kortare?

Och ni som har burit riktgt smått i MT, har ni verkligen midjebandet runt midjan och bebisen nere på magen då? De når väl bara upp en lite bit på bröstet då?
Eller sätter man midjebältet mer kring bröstkorgen?

(Nä, jag har aldrigt testat en MT. Har nog bara sett som på bild om jag tänker efter...)

//A
Användarens profilbild
Av Anso
En liten nyfödd sitter med benen helt inne i selen, som en groda. Midjebanden runt din midja eller lite högre upp är en smaksak kan jag tro men jag har alltid knutit runt magen när jag bär fram. När jag bär på ryggen knyter jag ofta högr eupp på bröstkorgen får då kommer David (7½ månad) upp och kan se över min axel.
Av Lillblomma
Ja just det, benen ska vara inne. Men hamnar inte bebisen väldigt långt ner? Äh,det är väl baraatt prova sig fram när den dan kommer...
Funderar på om jag ska göra två veck i sittdelen så att den blir lite skålad, får nog prova mig fram lite...

Tack för alla svar!
//A
Av belinda
Jo de hamnar lite långt ner, men samtidigt behöver de ju ha fullt stöd för huvudet när de är så små. :D och så kan man alltid vika midjebältet så att sittdelen blir kortare.
Av Lillblomma
*Aha!
Smart!

Tror ändå jag ska göra en något mindre som passar bra i början. Då får jag ju anledning att sy fler om vi gillar den...

:wink:
//A
Användarens profilbild
Av soffan
Måste bara fråga, menar ni att man kan ha ergon från nyfödd utan att lägga i en såndär insert???? jag är sugen på att köpa en men det känns så onödigt att köpa nu om man inte kan använda den på flera månader!
Men kan man göra så då vill jag köpa genast :lol:
Av belinda
soffan skrev:Måste bara fråga, menar ni att man kan ha ergon från nyfödd utan att lägga i en såndär insert???? jag är sugen på att köpa en men det känns så onödigt att köpa nu om man inte kan använda den på flera månader!
Men kan man göra så då vill jag köpa genast :lol:
Jag tyckte det var jättebra som sagt, men jag verkar vara den enda som har använt ergo till nyfödisar :hmm: hur somhelst, om man kan använda mt till nyfödda så kan man använda ergo! Tycker just ergo passar så bra eftersom den har skålad sittyta, de får plats så bra med fötterna innanför i den :D sen är den ju lite enklare att amma i än en mei tai/sjal också. Tycker jag.
Av Emmiez
http://www.youtube.com/watch?v=56WRn_lyhlg en film hur man knyter mt till nyfödd :-)
hon använder en nalle för att visa, men det e en bra film tycker jag :-)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?