Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har en son på 10månader jag har sedan i somras funderat på att köpa en Ergonomisk bärsele men det har inte blivit av.
Nu funderar jag på om det är nån vits med det han är ju rätt stor nu. och sen funderar jag lite på hur gammal barnen är när de väger ca 20kg som gränsen för selen är. Jag fattar så klart att det varierar, min son är rätt stor väger runt 10kg nu.
Selen jag funderar på att köpa är en Patapum, är det ett bra val
Användarens profilbild
Av mian
Jag bär fortfarande Emil som fyller två om en vecka. Även om han går långt och bra så orkar han inte hur långa sträckor som helst. En heldag på stan, Skansen eller i skogen så behöver han bli buren. Bara att gå till affären ett par kilometer tur och retur är långt för små korta ben.

Mina små klimpar har vägt tio kilo vid 6 månader båda två, men sedan stannar de av i den kraftiga viktökningen. Benjamin är 108 cm lång, snart fem och han väger 18-19 kilo. Emil är två, väger kanske 12-13 och är kanske 85 cm. Jag tror att de flesta barn väger 20 vid fyra-fem-sex år. Jag vägde 20 när jag gick på lågstadiet, men jag var spinkig.
Användarens profilbild
Av anilov
Även treochetthalvtåringar behöver bäras rätt ofta :roll: . Jag köpte långsjal åt H när han var ett, och fattar fortfarande inte hur jag klarade mig med bara kortsjal och vagn innan dess. Jag bär fortfarande en del, kanske ett par tre gånger i veckan. Så självklart ska du köpa en sele!
Användarens profilbild
Av naimiez
Kan bara nicka och hålla med ;-) Jag bär lillgrabben 18 månader och mannen bär 3½ åringen i ergo ibland på shoppingcentra och i skogen.....
Av jen_längtar
tack för era svar...vill gärna höra mer o sen om Patapum är ett bra alternativ. Jag är 178lång o normalvikt min sambo är ca 180 o ganska stor o muskulös
Användarens profilbild
Av Groover
jen_längtar skrev:tack för era svar...vill gärna höra mer o sen om Patapum är ett bra alternativ. Jag är 178lång o normalvikt min sambo är ca 180 o ganska stor o muskulös
Skulle tro att t ex en Ergo skulle passar er bättre då.

Jag bär båda mina barn i sele. De väger ungefär lika mkt, ca 13.5 kilo, och de är 1 och 2,5 år.
Användarens profilbild
Av Lydia
Hanna fyller 3 år i slutet av januari och åker fortfarande MT/ sele ibland :)
Användarens profilbild
Av Beckah82
20 kilo vägde min son när han var 7 år ;-) nu är han 9 och väger 24-25 kg.
Användarens profilbild
Av Toyya
Karl är tre o ett halvt o väger ca 16 kg. Han åkte Ergo senast för några veckor sen när vi knatat mest hela dagen på Kolmårdens djurpark. Då somnade han i den på pappas rygg, när vi stod i kön för att betala årskort... Inget tröttgnäll som det annars säkert hade varit!
Användarens profilbild
Av marlene
W vägde drygt 18 kilo på sin 4 års kontroll.

Vi har burit honom nångång i sommar, men inte så mycket men förra sommaren när han var 3 år bar vi en heldel
Användarens profilbild
Av GosKina
Det bästa är ju om du kan gå på sjalträff och få testa olika selar, för jag tycker de känns väldigt olika och passar olika kroppsform. Selar kan ju även knäppas olika. Vi har en sutemi där axelbanden korsas och den trivs vi kanonbra med, medan Ergo, Patapum, Beco m.fl knäpps ju som en ryggsäck ungefär, med bröstspänne.
Användarens profilbild
Av Kaja
Jag köpte faktiskt min Patapum när Jakob var 12 månader. Jag hade kört BabyBjörn fram tills dess, men när han passerade 10 kilo så orkade jag inte längre. Just mellan 12-18 månader så använde jag nästan bara sele på båda barnen. Sjalen var lite för långsam... Den är fortfarande toppen när man är och handlar eller går på promenad, eftersom åtminstone lilltjejen inte är någon vidare vagn-fantast.

Jag gillar vår Patapum, men skulle jag köpa en ny så skulle jag nog ha gått på en Toddler. Beco tycker jag funkar (nu är jag inte så lång som dig, men ändå). Ergon passar mig inte alls, men där är det ju olika.

//Kaja
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?