Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Skuttan
Behöver hjälp att hitta ett bra bärdon till att bära på ryggen.

Förutsättningar:
- bäbis 11 månader, 10-11 kg tung
- gravid, vill kunna bära även när magen växer och sedan samtidigt med nästa barn som jag knyter fram
- helst en lösning som funkar även när barnet blir äldre och tyngre, hoppas kunna bära länge.
- är själv 175 cm lång och 62 kg tung som ogravid och har ganska lång rygg.

Har idag:
- underbara sköna bärsjalar som jag dock inte får till riktigt skönt på ryggen.
- Sele Ergo baby som är snabbt och smidigt men inte skönt långa stunder, samt inte ser skönt ut för barnets nacke när det somnar och "faller bakåt" med huvudet.

Vill ha:
- något som är smidigt att sätta på sig, även med ett till barn som pockar på uppmärksamhet.
- något som ger bra stöd åt huvudet när barnet sover på ryggen.

Kikat lite på Mei taier men inte övertygad om någon modell än. Vad tycker ni?? :hmm:
Användarens profilbild
Av June
En sele tycker jag skulle vara bra. Boban är den jag själv varit mest nöjd med då den passar lite större barn och har ett bra huvudstöd.
Användarens profilbild
Av Skuttan
Jag ska googla de selar ni föreslår. :) Är kanske bara det sele vi har som jag inte får riktigt bekvämt, eller så är det bara att gilla läget; ett sele blir aldrig som en riktigt skön vävd sjal! Måste bara vara anpassningsbart så jag inte behöver knäppa över växande gravidmage. :P

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?