Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av joels mamma
Hejsan!

Behöver lite tips och råd, e helt ny inom denna världen. Försöker läsa de olika trådarna men har svårt att skaffa mig en uppfattning om vad som skulle passa just oss. Har en son på 9 mån som jag bär i en Beco Gem vilket funkar bra men känner att jag behöver komplettera och även testa detta med sjal. Första frågan går det att vänja en 9 mån med sjal? om det gör det skulle jag behöver dels en sjal för längre turer samt en bra hemma sjal. Sonen vill bli buren mest hela tiden när vi e hemma men vill gärna undersöka/utforska själv kortare stunder. E inte så lång 160 cm och väger kanske 58 kg. Sonen är nätt och normallång. Han gillar att vara på min höft när vi e hemma. Har inte börjat att bära på ryggen ännu när vi e ute men ska börjar testa lite försiktigt hemma. Har ni några tips och förslag så vore jag jätteglad?

Tack på förhand!
Av Zoila
En sjal runt 4.2 räcker till både rygg och höftknytningar, en vävd.

För enklare bärande hemma en ringsjal

Kolla under säljes eller lägg ut en köpesannons, om du inte har någon i din geografiska närhet så du kan prova?
Av nano
Jag började med en mei tai, det var klart bättre än sele (hade mancuda och jag som är väldigt smal över axlarna fick den aldrig att sitta bra) och klarade av att lära mig bära både på mage och rygg helt själv :app:

Nu har jag gett mig in på vävd långsjal (blev en 5,6 för den var snygg ;) ) och ryggbärandet går utmärkt med min 11 månaders. Det gäller att vara ensvis och inte ge upp om man inte får till en sorts knytning. Jag började med en, provknöt den lite olika några gånger men tyckte inte den funkade. Provade nästa, funkade inte heller. Provade en tredje och då var jag i mål, funkar superbra! Sammanlagt tog det mig 1-2 månader med lite uppehåll men nu kan jag :vågen:
Användarens profilbild
Av zink
Ingen fara att sonen inte vänjer sig vid sjal! Han lär inte bheöva vänja sig, egenligen. Barnet gillar närheten, få vara med och ha utsikt. Vilket man väljer av sele och sjal (och sedan alla varianter) beror på vad som funkar för föräldern oftast - och om man vill bära på rygg eller mage. Kroppsform är en grej, bra att du skrev mått - då får du bra tips när det gäller längd på sjalen :tumup: Och selar men det har du ju redan en som funkar.

Jo, en sak kan ju barnet påverka och det är ju hur mycket sprattelbehov det har, knyta så att dte blir rätt rörelsefrihet och stabilitet samtidigt. Det fixar ni!

Jag har inget mer konkret tips än så efts vi bar mest med sele, skiftade från trikå till sele när somnen var halvåret och vägde 8 kg.

Men du lär få många tips här :D Även om knytningar då.

Välkommen hit förresten :hello:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?