Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Phoebs78
Jag funderar på att köpa en Ergobaby eller Manduca, båda två selarna får ju ofta fina lovord.

Vilken är den stora skillnaden mellan dessa?

Både jag och min sambo är korta 153/172 cm och väger ca 70 kg båda, när gravidkilona är borta väger jag väl strax under 60. Vilken bärsele passar oss bäst grundat på vår storlek?

Tacksam för svar! :)
Av LillaGrodan
Den stora skillnaden är att de passar olika kroppstyper. Är du så kort så ska du inte ha en manduca. Skulle säga att ergon inte heller är optimal när du är så kort. Jag är 160 cm och den är för stor för mig. Kika på en Pognae. Den är nästan identisk med ergon men passar korta och mindre bärare bättre.
Användarens profilbild
Av Disaia
Jag har Manduca och tycker att den är fantastisk, men tyvärr passar den ofta dåligt på mindre bärare. Jag är 172 cm och väger ca 65 kg och jag har inga problem med att få den lagom. Men jag tror att jag ligger precis över nedre storleksgränsen. När jag bär på ryggen får jag spänna remmarna väldigt mycket, det finns inte så mycket kvar att spänna midjebältet heller.

Så - tyvärr - skulle jag nog inte rekommendera den till dig som är såpass liten.
Användarens profilbild
Av June
Jag har provat båda, men är ju lite längre än du, ca 175cm och 65kg. Tyckte bäst om Ergon, Manducan trivdes jag inte alls i, för mycket olika spännen och remmar.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?