Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av LillaGrodan
Hej!

Vi har en liten trea på väg som om allt går väl tittar ut i juni. Har sålt av en del sjalar och andra bärdon då vi inte räknat med att bli fler, så nu grunnar jag på vad vi ska köpa för sjal/sjalar. Mina tidigare barn bars i en älskad sino, men den finns som sagt inte kvar längre. Vore roligt med något nytt dessutom så jag har tittat mest på Mam:s eco och så har jag blivit lite småförälskad i lovely duds :-). Vill ha en tunn sjal som ändå är stadig. Känns lite onödigt med två trikå......

Jag har en vävd kvar, en EC som jag trivts med, men funderar på om det även skulle vara vettigt med någon tunnare.....

Hjälp tack :-)
Användarens profilbild
Av June
Jag har köpt en Aldoria Bambu till min trea, den är ju sval under sommaren. Mam Eco hade jag till min tvåa och den tyckte jag var för tjock och stum, inte alls en sommarsjal.
Av LillaGrodan
June skrev:Jag har köpt en Aldoria Bambu till min trea, den är ju sval under sommaren. Mam Eco hade jag till min tvåa och den tyckte jag var för tjock och stum, inte alls en sommarsjal.
OK, jag hade fått för mig att mam:eco var hyfsat sval men är den inte det så känns den ju inte som något vettigt alternativ. Aldorian bambu har jag hört ska vara lite svajig och inte så stadig....

Buuuhu.....skulle inte sålt min sino.
Användarens profilbild
Av kristinek
LillaGrodan skrev:
June skrev:Jag har köpt en Aldoria Bambu till min trea, den är ju sval under sommaren. Mam Eco hade jag till min tvåa och den tyckte jag var för tjock och stum, inte alls en sommarsjal.
OK, jag hade fått för mig att mam:eco var hyfsat sval men är den inte det så känns den ju inte som något vettigt alternativ. Aldorian bambu har jag hört ska vara lite svajig och inte så stadig....

:klappa: Går säkert att hitta en sino här eller via blocket.

Vi körde WBS(wrapsody bali stretch) och den tycker jag var både sval och stadig. Men till nästa barn skulle jag kunna tänka mig att våga mig på en Gauze direkt. Svalt, stadigt och även lättknutet tycker jag :).
Av LillaGrodan
kristinek skrev:
LillaGrodan skrev:

:klappa: Går säkert att hitta en sino här eller via blocket.

Vi körde WBS(wrapsody bali stretch) och den tycker jag var både sval och stadig. Men till nästa barn skulle jag kunna tänka mig att våga mig på en Gauze direkt. Svalt, stadigt och även lättknutet tycker jag :).
Ja, en wbs har jag också tänkt på lite i förbifarten men känns som om den kanske blir åt det varmare hållet. En gauze direkt....ja, kanske. Behöver ju en tunnare vävd oavsett.....
Av LillaGrodan
Emma-Lisa skrev:Jag hade en lovley duds, gillade inte alls panelen, men det är säkert en smaksak.
Vad var det du inte gillade med panelen? Läste i ett par andra trådar här om dem som gillat den skarpt och tyckt att panelen gett bra stadga. Man blir ju tokig för mindre. Besvärligt när man inte kan testa, klämma och känna själv......smaken är ju lite som baken.
Av Emma-Lisa
LillaGrodan skrev:
Emma-Lisa skrev:Jag hade en lovley duds, gillade inte alls panelen, men det är säkert en smaksak.
Vad var det du inte gillade med panelen? Läste i ett par andra trådar här om dem som gillat den skarpt och tyckt att panelen gett bra stadga. Man blir ju tokig för mindre. Besvärligt när man inte kan testa, klämma och känna själv......smaken är ju lite som baken.
Var så länge sen, minns knappt. Minns bara att jag knappt använde den för att jag inte gillade panelen.
Av LillaGrodan
Emma-Lisa skrev:
LillaGrodan skrev:
Var så länge sen, minns knappt. Minns bara att jag knappt använde den för att jag inte gillade panelen.
Vad synd att du inte kommer ihåg. Har läst mycket gott om den. Någon sa dock att den kanske kunde kännas bökig som nybörjarsjal pga panelen....svårare att knyta tror jag?

Gah!
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Så roligt med en lite oväntad trea! :vågen: :heart:

Tycker absolut att du kan testa med en gauze redan från start. Med lite knytrutin från de äldre barnen tror jag att det kommer att gå galant att knyta upp en pyttis i gauzen, för som sagt, den är ju tunn och sval om det är en viktig parameter i sjalvalet. :D

WBSen vet jag inte om jag skulle kalla sval, eller det blir ju rätt mycket sjal med den iom att den är så bred och stadig. Å andra sidan är det en trikåsjal jag som till och med jag som vävd-sjals-fantast faktiskt skulle kunna tänka mig att köpa! :tumup:
Användarens profilbild
Av kristinek
Jag hade en tricot slen från början, så det kan påverka min syn på WBSen som sval :rodna: :mrgreen:.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
kristinek skrev:Jag hade en tricot slen från början, så det kan påverka min syn på WBSen som sval :rodna: :mrgreen:.
Allt är relativt you know... :mrgreen:

Jag kan ex. tycka att trikåsjalar rent generellt har rätt kass avlastning så snart barnet passerat 6kg, men då har jag ju stadiga, välknutna, vävda sjalar som referens också. Hade jag haft en obekväm, icke-ergonomisk sele som alternativ så hade ju även den sladdrigaste trikåsjal gett grym avlastning i jämförelse! 8) :wink:
Användarens profilbild
Av darnia
Vi hade en tricot slen till vår förra junibebis och vi använde den nog inte mer än max två månader innan vi gick över till en gauze, både för att det var för varmt och för att det blev för svajigt. Om jag inte vore så glad i att shoppa att jag redan skaffat mig en Aldoria bambu soft skulle jag ha kört direkt på gauzen till vår kommande junibebis.
Av LillaGrodan
Nu har jag hur som helst inhandlat en MaM eco. Jag tror att det är en trikåsjal som generellt passar min smak. Det är ju inte högsommarvärme för alltid :-D. Och så ska jag spana efter en begagnad sino och slå till om någon sådan dyker upp :-).
Av LillaGrodan
Och nu har jag fått tag i min sino, så jättenöjd. Skogssäv som är min favorit dessutom.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?