Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har börjat få skavsår på höfterna av Ergon :(
jag bär ju många timmar om dagen och sele är enklast när det blir mycket upp och ner, så det känns viktigt med en bra sele. Sjal funkar på promenader etc men inte som ersättare till selen, dom kompletterar varandra bra. Om jag ska köpa en ny sele vill jag ha en sele som är anpassad för större barn, framförallt hög i ryggen. Albin är nu gissningsvis 83 lång kanske och 10kg.
Har ni några tips?
Tula toddlerns vaddering är längre än Ergon, vet jag av egen erfarenhet då Ergons vaddering precis inte räcker för att täcka själva höftknölarna medans Tulans gör det! :tumup:

Har för mig Knyt-an.se har en bra tabell med mått på selarnas olika delar?! :D
Det är när jag bär på magen som jag får skavsår, den vadderade delen når runt hela höften bak. Jag förstår egentligen inte vad det är som gör att det blir skav :hmm: för tunn vaddering, för strävt tyg eller något helt annat? Förut när jag hade mer isolering på kroppen fick jag aldrig skavsår, jag vet inte om det beror på mig eller selen. Kanske har den slitits så pass? Fast vi har ju bara haft den till ett barn och min sambo borde ju också känna av det då..
Jag får skavsår på höfterna när jag har höftbältet för löst. Jag är liten på alla håll och kanter och fick t.ex. garanterat skavsår på höfterna när jag vid något tillfälle använde sambons manduca som jag inte kan dra åt ordentligt.
Höjden på Wompat selen (toddler varianten) är 45cm i rygghöjd och 45cm i sittbredden. :) Det är en sele som kan vara läänge och A sitter perfekt i den nu när han är 1,5 år och gissningsvis 81cm och strax över 10kg. Du provade ju Wompaten så vet inte vad du tyckte om den. Jag har själv aldrig fått skav från den i alla fall. Den har en riktigt tjock och go vaddering i alla fall, tjockare än Ergon (och vår Beco).

Såg att ergon ligger på 33cm i ryggdelen och sittdelen ligger på 35cm. Mycket lägre och smalare än wompaten med andra ord.
När vi har råd får det nog bli en wompat hur som :) Andreas kan ju alltid ha den annars!
Det är så svårt att veta vad jag är ute efter när jag inte vet vad som ger mig skav =P jag får lura mer på det!
Er wompat är jätte fin :)
Man blir ju så kräsen, jag skulle vilja ha en sele som var dn blandning av typ ergo, manduka och wompat :lol:
AbbesMamma skrev:När vi har råd får det nog bli en wompat hur som :) Andreas kan ju alltid ha den annars!
Det är så svårt att veta vad jag är ute efter när jag inte vet vad som ger mig skav =P jag får lura mer på det!
Er wompat är jätte fin :)
Man blir ju så kräsen, jag skulle vilja ha en sele som var dn blandning av typ ergo, manduka och wompat :lol:
Hehe, då får du bli bra på att sy och börja knåpa på en ritning. :lol: :wink:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?