Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av lindanaslund
Jag har en Mei Tai( hemmasydd) som jag mest bär i nu, men jag vill bära i sjal och letar efter någon som är lätt att knyta och som ger bra avlastning. Men jag är helt ny på detta med sjalar.
Så om ni har något tips så är jag tacksam. Jag köper gärna second hand så är det någon som säljer så kan det vara intressant

tack
Av tjoffsann
Svaret är nog tyvärr testa vad du tycker om :wink:

Vissa gillar "glidiga" vissa vill att de inte ska glida, vissa vill ha tunna andra tjockare, osv... Vart bor du? kanske finns nån med sjalar i närheten så du kan prova?
Av Isadora
Ja, det håller jag med om. Försök hitta någon i närheten med lite olika sjalar du kan prova innan du köper. Sjalträffar brukar vara trevliga tillställningar. :heart: Och välkommen hit höll jag på att glömma att säga.

Jag har en tråd under säljes med några olika sjalar annars.
Användarens profilbild
Av Ketronya
Av de jag provat, som inte är så jättemånga (Ellevill Zara, Easycare, Didymos, Vatanai och Gauze) så är Didymos den bästa enlig mig, och även maken. Den som är lättast att få en bra knut på och som avlastar bäst alltså.

Men som sagt ovan, det är en smaksak helt klart! Men jag tror inte du blir besviken om du köper en Didymos om du inte har möjlighet att prova. På andra plats efter Didymos kommer Easycare! :)
Ketronya skrev:Av de jag provat, som inte är så jättemånga (Ellevill Zara, Easycare, Didymos, Vatanai och Gauze) så är Didymos den bästa enlig mig, och även maken. Den som är lättast att få en bra knut på och som avlastar bäst alltså.

Men som sagt ovan, det är en smaksak helt klart! Men jag tror inte du blir besviken om du köper en Didymos om du inte har möjlighet att prova. På andra plats efter Didymos kommer Easycare! :)

tack. jag tror inte att det finns alltför många i Värmland som bär så jag tror det är svårt att träffa andra och testas. Men tack för tipset om Didymos. Det står lite mellan den , Zara och BBslen och hoppediz
Användarens profilbild
Av Ketronya
lindanaslund skrev:
Ketronya skrev:Av de jag provat, som inte är så jättemånga (Ellevill Zara, Easycare, Didymos, Vatanai och Gauze) så är Didymos den bästa enlig mig, och även maken. Den som är lättast att få en bra knut på och som avlastar bäst alltså.

tack. jag tror inte att det finns alltför många i Värmland som bär så jag tror det är svårt att träffa andra och testas. Men tack för tipset om Didymos. Det står lite mellan den , Zara och BBslen och hoppediz
Jag tror du kommer bli nöjd vilken du än väljer! Sen om du trivs med sjal kommer du nog ändå köpa fler och hitta din egen favorit. Det brukar bli så nämligen. :Hahaa:
Av grodlaret
Ramlade över en hoppediz som min första vävda. Tyckte jättemycket om den, men det blev varmt. Köpte en tunn hoppe o den är fortfarande favorit. Avlastar bra, men är också mjuk i smidig. Bara som en tanke om hoppe, eftersom du hade den på listan...
Användarens profilbild
Av SCSI
Som sommarsjal gillar jag easycare, men tycker att amazonas är så gott som likvärdig i både avlastning och svalka, bra mkt billigare dock. (såg att det fanns en fin blå ute till salu häromdan)

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?