Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av denisejulietta
Hej! Jag behöver er hjälp. Det är dags att gå över från trikåsjalen till något stadigare och jagär total nybörjare på det här. Har ni några förslag på vd som skulle kunna passa mig?

Jag är 160 cm lång och har small i kläder.
Jag kommer inte bära varje dag, men det är viktigt att sjalen är stadig.
Det behöver inte vara den svalaste sjalen, men den kommer användas mest på sommaren och inomhus.
Jag vill kunna bära på mage, rygg och ev. Höft.

Jag är ute efter en begagnad, så finns det någon här som har rn passande att sälja så kom med förslag :-)

Finns det någon här i sundsvall eller hudiksvall som kan hjälpa till att prova ut?

Kram Denise
Användarens profilbild
Av LiselotteM
Hej!
Jag tipsar att kolla under "säljes" och se vad du tycker ser snyggt ut. Sen kan du höra av dig till säljaren och fråga om saker som längd på sjalen, tjocklek och så vidare.

Ett av mina första sjalinköp var en 4,6 meter lång vävd Ellevill-sjal (norskt märke, hemsida med fina bilder, kolla gärna) och den har både jag och min sambo använt jättemycket. Längden har funkat för oss båda. Jag är ungefär i din storlek. Sjalen är lätt att knyta också. Annars har Calin Bleu Gauze också vävda sjalar som är tunna och särskilt uppskattade när det är lite varmare ute. Jag har en extratunn vit Calin Bleu Gauze (allmänt kallas "gås" här på forumet) som jag bar mycket i förra sommaren. Den avlastar inte lika bra som Ellevillsjalen på grund av att den är så tunn och lätt, men var absolut tillräckligt skön och mysig för en långpromenad med ett barn på lite över året, tyckte jag.

Det var ett par tips. Lycka till! Och hoppas att du kan hitta någon i din trakt som kan visa dig. Ta gärna en titt under "sjalambassadörer" och efterlys hjälp eller kolla om någon har anmält sitt intresse att visa upp sjalar.
Av denisejulietta
Tack för tipsen! :-D

Ja, jag skulle gärna träffas. Vad kul :-) jag bor 5 mil söder om sundsvall, men jag är uppvuxen i sundsvall så jag är där ofta :-)

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?