Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hur länge kan man ha en Beco Butterfly II (ålder/längd)? Hur länge har ni haft andra selar? Jag vill ha en nu från 6mån/7kg och ha den så länge som bara möjligt.

Flera har nämnt att den är svår att ta på sig. På vilket sätt? Jämför gärna med ergo och beskriv skillnaden?

Jag tycker att ergo ger väldigt lite nackstöd. Det ser bättre ut på Beco Butterfly II, men stämmer det?

Jag är lite osäker på att få upp bebis på ryggen. Utanpå en vinterjacka klarar jag det inte alls, helt omöjligt. Därför är jag nu nyfiken på att köpa en Beco Butterfly II, jag tror det blir lättare att få upp bebisen på ryggen utanpå stora jackor. Har jag helt fel?

I vilka prisklasser brukar man kunna hitta begagnade?

Är jag jättetokig som inte bara köper en Mei Tai som komplement istället? :siishah:
Jag har haft en Beco Butterfly I och de är rätt lika har jag fattat det som. Spädbarnsinlägget sitter fast i ettan och går att ta ur i tvåan, huvudstödet kanske skiljer något (?) och tror midjebältet har utvecklats lite.

Går väl att bära bekvämt i tills barnet är cirka ett år. Ska funka upp till 20 kilo, men det känns väääldigt trångt att klämma ner en fyraåring tycker jag...

En vanlig sele av Ergotyp knäpper jag runt midjan, slänger upp barnet och drar upp selen och spänner åt. Beco Butterfly måste barnet i först, vilket gör att man behöver hjälp av något underlag, som en soffa hemma. Jag kom aldrig överens med Becon till ryggbärande pga detta, men det gäller kanske mer stora barn egentligen, jag låter ofta min 1,5-åring gå själv så långt hon orkar och slänger sedan upp henne i Tulan. Supersmidigt, och ingenting som släpar i marken någon gång. Även hemma med hjälp tyckte jag det var krångligt, men jag använde en Pognae samtidigt och kom bra överens med den till ryggbärande, så jag tror jag helt enkelt inte övade ordentligt.

Till magbärande under jacka tyckte jag den var toppen! Bara lyfta i barnet utan att behöva ta av sig jackan och krångla. Här blir det också tungt med ett stort barn eftersom man måste lyfta barnet högre, men för ett barn på under säg 10 kilo är det väl inga problem. Man slipper även knäppa spännet bakom nacken vilket jag tyckte var skönt, för det hade jag ursvårt att göra på min Pognae (här tror jag också att jag bara misslyckades med tekniken och skulle fixa det bra idag om jag haft kvar min Pognae).

Nackstöd vet jag inte. Jag tycker Ergo är väldigt låg i ryggen och föredrar högre selar. Becon är ju inte jättehög den heller. Huvudstödet använde vi väldigt lite och dessutom hade jag som sagt en etta och det är nog bättre på tvåan.

Väldigt blandade priser begagnat, men en etta brukar väl kosta 500-600 och en tvåa 800-1000 vanligen.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?