Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Alltså det här med längd på sjal, hur vet man hur lång man behöver? Jag har en Mysak trikåsjal som jag ganska sporadiskt bar S i. Vi köpte en Manduca när hon var fyra månader kanske, och eftersom att maken föredrog den var det främst den vi hade med oss och använde. Jag har därför noll koll på vad man egentligen behöver i sjalväg om man ska bära lite mer än korta stunder då och då. Jag tänker mig att nästa bebis kommer sjalas mkt mer, kan nog vara ganska smidigt med fria händer för att kunna hålla reda på 2,5-åringen :roll: Tänkte hur som helst att jag ska köpa något bättre än Mysaken (kanske en vävd på en gång?) och vill veta hur lång jag faktiskt behöver.

Jag är ganska smal och liten, o-gravid väger jag väl kanske 50-52 och är 165 cm lång. Vad för längd kan funka då? Just nu känns ryggbärande lååångt borta, tror att jag hellre har Manducan till det, så det är främst till att bära fram på mage som det ska funka till.

Och så gärna tips på bra sjalar för en nästintill sjalnybörjare 8)
4,6 borde räcka gott till dej! Det är en smaksak också, jag är ungefär lika lång som du och väger ca 10 kg mer och borde också klara mej på 4,6 men gillar att knyta på helbredd fram och har bara 5,2m sjalar. Även då jag måste hissa ner barnet för amning kan jag knyta fram då. Å så funkar. de till min smala 2m make med.

Vilka sjalar man gillar är ju också olika. Jag har två didymos, en indio och en snowflake och gillar båda mycket. Sen har jag två girasol som är himla gosiga men jag gillar didysarna mer. Gauzen tycker jag också om men inte jämt, den är lite tråkig i färgen. Ellevill är det många som gillar också.
telistant skrev:4,6 borde räcka gott till dej! Det är en smaksak också, jag är ungefär lika lång som du och väger ca 10 kg mer och borde också klara mej på 4,6 men gillar att knyta på helbredd fram och har bara 5,2m sjalar. Även då jag måste hissa ner barnet för amning kan jag knyta fram då. Å så funkar. de till min smala 2m make med.

Vilka sjalar man gillar är ju också olika. Jag har två didymos, en indio och en snowflake och gillar båda mycket. Sen har jag två girasol som är himla gosiga men jag gillar didysarna mer. Gauzen tycker jag också om men inte jämt, den är lite tråkig i färgen. Ellevill är det många som gillar också.
:tumup: Då vet jag vad jag ska spana efter, i alla fall i längdväg.

If you’ve been diving into Helldivers 2 and […]

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?