- ons sep 19, 2012 13:44
Alltså det här med längd på sjal, hur vet man hur lång man behöver? Jag har en Mysak trikåsjal som jag ganska sporadiskt bar S i. Vi köpte en Manduca när hon var fyra månader kanske, och eftersom att maken föredrog den var det främst den vi hade med oss och använde. Jag har därför noll koll på vad man egentligen behöver i sjalväg om man ska bära lite mer än korta stunder då och då. Jag tänker mig att nästa bebis kommer sjalas mkt mer, kan nog vara ganska smidigt med fria händer för att kunna hålla reda på 2,5-åringen
Tänkte hur som helst att jag ska köpa något bättre än Mysaken (kanske en vävd på en gång?) och vill veta hur lång jag faktiskt behöver.
Jag är ganska smal och liten, o-gravid väger jag väl kanske 50-52 och är 165 cm lång. Vad för längd kan funka då? Just nu känns ryggbärande lååångt borta, tror att jag hellre har Manducan till det, så det är främst till att bära fram på mage som det ska funka till.
Och så gärna tips på bra sjalar för en nästintill sjalnybörjare

Jag är ganska smal och liten, o-gravid väger jag väl kanske 50-52 och är 165 cm lång. Vad för längd kan funka då? Just nu känns ryggbärande lååångt borta, tror att jag hellre har Manducan till det, så det är främst till att bära fram på mage som det ska funka till.
Och så gärna tips på bra sjalar för en nästintill sjalnybörjare

Två små
som ständigt växer