Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Fesun
Hej!
Vi ska få en till liten i januari, och jag skulle behöva lite tips och råd ang vilken sjal vi ska köpa.
När sonen var runt 7-8 månader köpte jag en tricot-slen men tyckte att den var alldeles för varm! Nu har jag en hemsydd vävd sjal till honom som funkar rätt bra.
Eftersom jag började bära honom så sent har jag ju ingen erfarenhet från att bära en nyfödd, så undrar vad ni kan rekomendera? Vävd eller trikå?
Har inga problem med att knyta i övrigt, så det behöver inte vara en "nybörjarsjal".

Så, vilka trikåsjalar är svala, men ändå stadiga? Vilken vävd kan vara smidigast till en liten plutt? Vilken/vilka sjalar föredrar du, och varför? :)
Användarens profilbild
Av Carolinah
Jag är nybörjare o har inte provat så mkt men vill rek Looma Sino (trikå) o Ellevill Paisley (vävd). Sino tunn o inte så bred, har haft Tricot S jag med o höll på att dö. Paisley mjuk tunn o lättknuten, finns säkert tunnare om man vill ha en riktig sommarsjal. Har varit så nöjd m dessa, sålde dock Sinon efter ganska kort anv, ville ha mer stadga. Paisleyn ska jag spara till nästa bebis.
Av Fesun
Tack så mkt för ditt svar!
Looman verkar helt ok :) Den ska ju användas under vintern först så den behöver inte vara tunnare än så. Jag är nöjd så länge man inte får värmeslag av sjalen, typ :)

Ska definitivt ha den i åtanke när det är dags att köpa!
Användarens profilbild
Av Carolinah
Den är toppen! Kan tipsa om tradera el blocket för beg köp, eller här då såklart :) Många verkar också väldigt nöjda m Aldoria bambu soft, tror den ska vara likvärdig. Jag använde Tricot S i början under några veckor i april-maj men höll på att svettas ihjäl både inne o ute, klarade max en timme, är jättevarm av mig o bebis rätt så han med. Blev en enorm skillnad när jag skaffade Sino. Lycka till!
Användarens profilbild
Av Carolinah
Aldoria bambu Soft samt MAM Eco verkar folk också vara väldigt nöjda med (trikå). Likaså Wrapsody Bali Breeze som verkar funka länge.
Av p_sarah
Jag gillade min Moby wrap trikåsjal till min novemberbebis, men gick över till vävd då hen var ett par-tre månader gammal. om det blir nån mer bebis kommer jag nog använda trikån igen, den var mysig med en nyföding :loving:

På vintern kan du nog ha vilken trikå som helst tror jag, men tänk på att inte klä vare sig dig eller liten för varmt under. Bättre att ha fler lager över om det behövs.
Av Fesun
Hittills lutar det mest åt Aldoria, men har ju några månader på mig innan han kommer ut :)

Ang Moby, hur varm/sval är den?
Av p_sarah
Fesun skrev:Hittills lutar det mest åt Aldoria, men har ju några månader på mig innan han kommer ut :)

Ang Moby, hur varm/sval är den?
Den är nog ganska varm, men jag svettades inte i den på vintern om det hjälper :) den var mysig och samtidigt rejäl så jag tyckte den avlastade väldigt bra och den kändes stabil (inget svaj). Jag kan tycka att vissa av de tunna är lite sladdriga i tyget men jag har inte provknutit andra trikåsjslar än mobyn på mig själv så jag är dålig på att jämföra.
Användarens profilbild
Av Carolinah
Det finns ju även Mysak på tradera för typ 200 kr, massa färger. Men vet själv inte hur de är.
Användarens profilbild
Av Ingah
Jag hade Mysak och tyckte de var helt ok. Nu har jag inget att jämföra med på trikåsjalssidan då Mysak är det enda jag haft. Den har långa sneda ändar så man kan vira många varv runt sig utan att det blir bylsigt. Jag bytte dock till en vävd när grabben var ca 3,5 månad för då var han för tung för trikåsjalen tyckte jag och det började bli för svajigt.
Av Fesun
Tack för era tips, det fick bli en grå aldoria bambu soft och den känns bra hittills i alla fall. Får pröva den på riktigt om ca 20 veckor, plus/minus ;) Den kändes åtminstone tunn/sval och mjuk, får hoppas både bebisen och vi trivs med den :)

If you’ve been diving into Helldivers 2 and […]

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?