Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av miiaoo
Hjälp en förvirrad mamma... :roll: :rodna:
Dottern är nu drygt 5 veckor och bärs i sjal hela dagarna eftersom det är det enda som duger.
Men jag vill ha en sele/Mei tai också så min man kan bära utan att hålla på och knyta över 5 meter sjal.
Har kikat runt och läst om många, typ Beco gemini och butterfly, Manduca, mei tai eden och kozy, angelpack mfl... Men vad ska jag välja?!

Ekonomin är värdelös och begagnat är nog ett måste så det bör ju finnas att få tag på också, inte nån som aldrig dyker upp på marknaden.

Hjälp mig att välja, för och nackdelar med dom olika, ni som har testat.. :tumup:
Någon måste ju bära i nån av dom nämnda??
Lite för och nackdelar som kan hjälpa mig att välja??? Pliis... :wink:
miiaoo skrev:Någon måste ju bära i nån av dom nämnda??
Lite för och nackdelar som kan hjälpa mig att välja??? Pliis... :wink:
Det bästa är ju om du kan hitta någon i närheten av dig så du får chansen att testa lite hur de olika bärdonen känns. Med selar iaf så verkar det vara rätt individuellt vilken som passar beroende på hur man som bärare är bygd. Den som jag tycker är helt perfekt kan mao vara helt värdelös enligt dig ;)

Personligen tycker jag ex. att sele har varit smidigt först när barnen blivit så pass stora att de har lite stadga i kroppen och kan sitta med benen utanför selen (har iofs bara testat ergo och manduca när de varit pluttisar) Fram tills dess har det varit sjal som används. Men jag vet också de som älskat sin sele redan från att barnen varit små.
Hej! Jag har på min plutts tre månader i livet hunnit prova trikåsjal, vävd sjal och Manduca. Den sistnämnda har vi burit honom i sen han var ca 1 1/2 månad, först med benen innanför och nu har vi precis börjat så smått att ha hans ben utanför samt även bära på rygg ibland. Tycker det funkar jättebra. På mig funkar Manducan bra fram med korsade axelband, på rygg har man ju som vanligt. Min kille tycker också att den passar honom bra, han är över 1,90 lång och väger väl 90-100 kg har jag för mig.
Håller med om att det är individuellt vilken sele man gillar. Vi började med en manduca, men trivdes inte alls med den. Annars vet jag att det brukar vara ett populärt val eftersom den just går att korsa i ryggen.

Om möjlighet finns, prova :tumup:.

Vi gjorde så att min sambo hade trikåsjalen färdigknuten på sig när lillen var mindre. Numera är hans favvo iofs sele(dock Tula Toddler som precis börjat funka för lilleman :heart: ).
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?