Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Skuttan
Vårt första barn kommer i höst och vi ska till och skaffa sjal! :D

Krav nr 1: den måste vara sval och släppa igenom fukt då barnets lättsvettande far annars hamnar i en blöt pöl tillsammans med barnet. Krav i övrigt är att de ska vara lätta att använda för nybörjade och tillräckligt stabila för det hyfsat stora/långa barn våra gener säkert kommer producera.

Vi tänker oss då att dessa två skulle vara bra. Tänker vi rätt eller finns bättre förslag? :hmm:

Aldoria bambu soft
Trikåsjal för första halvåret.

Calin bleu gauze
Vävd sjal för resten av tiden.
Användarens profilbild
Av yonohanna
Jag tyckte att Aldorian va en underbar sjal på bb, men sen blev den alldeles för ostadig o mjuk. Så jag skulle inte köpt den för att använda i 6 månader.
Vi gillar mobywrap, men de e ju lite varmare då...
Hm klurigt dedär
Användarens profilbild
Av Skuttan
Ja alltså jag menade inte så där jätteexakt med sex månader, tänkte första tiden innan vi går över till vävd. Men den tiden ska förstås vara längre än stunden på bb... :)

Mobyn tror jag blir för varm. Måste vara nå svalt men ändå stabilt nog för liten bebis.
Av Isadora
Jag tror på Aldorian. Har inte ägt en själv, men en vän bär en ganska stor bebis i en sådan och är helnöjd. Trikåsjal knyter många aningen löst, säger jag, som brukat bära mina 2åringar både fram och bak i trikåsjal. :D Smokingbältet måste vara mycket tightare än krysset.

Gaucen skule jag däremot byta ut mot en Diagonalvävd sjal tex Dinymos som är mitt favomärke. En diagonalvävd sjal ger bättre avlastning tycker jag.
En Ergonomisk sele är också ett bra allternativ om man är väldigt varm av sig.

När man väljer bärredskap är det viktigt att man väljer något som främst passar den som kommer bära mest, både vad gäller längd på sjal och färgval. Jag har för det mesta föredragit sjal, medans pappan vägrar att bära i något som inte har spännen.
Av Hell Cat
Jag hade satsat på en MamEco om ni vill ha en stadig och sval trikåsjal som räcker länge. Sen är jag inget fan av gauzesjalar men det är väl mest en smaksak. Jag tycker de skär in i halsen och axlarna.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?