Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Suskiv
Hur är en riktigt bra bärmes att bära med?

Jag har testat en ny på Coop Forum och så har vi en gammal bergans. Båda dess har jag tyckt var dåliga att bära med, men jag funderar på om en ny Bergans eller Vaude eller liknande är bättre. Haglöfs har jag hört är dålig.

Saken är den att Vidar går inte att få upp på ryggen ensam, han är helt livsfarlig. Är man två kan man hjälpas åt att få upp honom i Ergon, men oftast är jag ju ensam. Han är för stor/tung för att konstant bära på magen iom att han väger ca 10 kg och han vägrar åka vagn.
Användarens profilbild
Av Sami
så är bekymret med bärmesar att man får barnets vikt utanför sin egen kropp och då blir barnet tyngre... man får prova sig fram om man vill ha en sådan... och det är ju en fördel med att kunna ta på den själv vilket är svårt med en bärmes.

Jag har en slingerblomma till tös... som är 2 år på lördag nästa vecka... jag får upp henne själv på ryggen... men inte genom att slingra henne bakåt på ryggen från framsidan som jag gjort förut... jag utgår från att lägga/halvsätta henne på ergon och drar axel banden under hennes armar så att hon är lite fastlåst... sen sätter jag mig framför henne på golvet och knäpper midjebältet hjälpligt (fixar det sista´när huliganen är på plats) jag böjer mig så långt bak jag kan och tar tag i banden och säger åt henne att hålla i sig och så drar jag henne upp på min rygg och samtidigt ställer jag mig upp och lutar mig framåt och studsar henne tillrätta och spänner åt och fixar tills vi är nöjda!!! det här tar ca 45 sekunder och hon hinner sällan bli trött på mig... så jag hinner få upp henne... ska någon annan liksom lyfta i henne i ergon så får hon hjärnsläpp och har minst 8 ben som ska i!!! hihi Kankse värt att prova... jag tror Mia på Babyboden har en bild serie om hur man gör det här visserligen till en långsjal men det funkar på en Ergo med!!!

Bild

Här är vi i full gång och kaklar!!!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?