- ons okt 10, 2007 17:25
Jag vill kunna bära min dotter på ryggen och lätt kunna ta ner och upp henne och jag bara bökar med långsjalen. Så jag funderar på en ergo eller beco. Frågor:
- är det enkelt att sätta i och ur barnet?
- ramlar de inte ur undertill, eller hur sitter de där, med en sjal spänner man ju även mellan benen?
- hur känns de att bära i jfrt med långsjal? Jag vill gärna bära lika ergonomiskt för oss båda, och nära som i en sjal, eller nästan iaf. Babybjörnen var ju inte så skön precis... Och en bärstol känns både oergonomisk för barnet, barnet sitter "långt bort", och desutom är den svår att bara ha med sig. Men hur är selarna på detta område?
Och vet någon vart man kan testa ergo och beco i göteborgstrakten?
tack!
- är det enkelt att sätta i och ur barnet?
- ramlar de inte ur undertill, eller hur sitter de där, med en sjal spänner man ju även mellan benen?
- hur känns de att bära i jfrt med långsjal? Jag vill gärna bära lika ergonomiskt för oss båda, och nära som i en sjal, eller nästan iaf. Babybjörnen var ju inte så skön precis... Och en bärstol känns både oergonomisk för barnet, barnet sitter "långt bort", och desutom är den svår att bara ha med sig. Men hur är selarna på detta område?
Och vet någon vart man kan testa ergo och beco i göteborgstrakten?
tack!
mamma till siri - jan 07.