Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av elija
Jag vill kunna bära min dotter på ryggen och lätt kunna ta ner och upp henne och jag bara bökar med långsjalen. Så jag funderar på en ergo eller beco. Frågor:
- är det enkelt att sätta i och ur barnet?
- ramlar de inte ur undertill, eller hur sitter de där, med en sjal spänner man ju även mellan benen?
- hur känns de att bära i jfrt med långsjal? Jag vill gärna bära lika ergonomiskt för oss båda, och nära som i en sjal, eller nästan iaf. Babybjörnen var ju inte så skön precis... Och en bärstol känns både oergonomisk för barnet, barnet sitter "långt bort", och desutom är den svår att bara ha med sig. Men hur är selarna på detta område?

Och vet någon vart man kan testa ergo och beco i göteborgstrakten?

tack!
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Ramlar ur gör de verkligen inte!! Kanske inte riktigt lika bekvämt som en långsjal som man får till alldeles perfekt, men nästan på och tusen gånger snabbare. Jag älskar mina becosar och tycker de är super!
Att sätta i och ur lär man sig snabbt, inga större problem med det.

Bild
Bild
Användarens profilbild
Av Mia
Det finns massa trevliga sjalare i gbg!
Kika in under barsjalstraffar sa kan du haka pa en traff direkt!
Användarens profilbild
Av elija
Letade runt lite på bärsjalsträffarna, det verkar som om fässbergs är göteborgsjalmammornas standardhäng, eller har jag fel? Vart ligger det i mölndal? Mölndal är ju en bit från bergsjön och förmiddagar är inte min snabbaste tid på dagen om man säger så :) ... så lägger kanske ut om en bärsjalsträff istället, men ska tänka lite...

nej, de kanske inte ramlar ur, det vore ju opraktiskt förstås...

vad är det för skillnad på beco och ergo egentligen? vilken är "bäst"?
Av Käthe
För mig var skillnaden framför allt den här: spännena på Ergon hamnade så att de kom i kläm mellan kroppen och insidan på överarmen, det var vansinnigt obekvämt så snart jag itne hade armarna lyfta. Har sett på bilder att de hamnar där för de flesta, men jag har inte hört så många som upplever det som ett problem.
Dessutom upplevde jag axelremmarna som "för" vadderade, de kändes lite klumpiga och som om de inte riktigt satt på plats. Returnerade Ergon och köpte istället en Beco BWD där spännena sitter helt annorlunda, och är väldigt nöjd med den. Avlastar lika bra som Ergon men känns smidigare och bekvämare. Men det finns massor med andra detaljer som skiljer så du borde väl prova om du kan komma åt. ergon har t ex skålad sits för barnet och en mycket mer praktisk ficka än Becon (den fickan är faktiskt meningslös), och så verkar huvudstödet bättre på ergon också men det testade jag aldrig så mycket.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?