Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av malin_ceasar
När lillpluttan tittade ut och alltid ville bli buren köpte jag en sjal av en kompis, en Babylonia tricot-slen. Jag har bara burit henne mage mot mage men känner mej nu sugen på att testa flera sätt att bära på. Samtidigt har fröken växt, 4 månader och 7 kg, upplever inte sjalen svajjig men inte lika bekväm längre. Ibland när jag bär får jag ont i axlarna, alldeles intill halsen, vad gör jag för fel? Knyter jag sjalen för hårt? Eller behöver vi en stabilare sjal?
Vad rekomenderar ni? Jag har kollat runt lite på olika vävda sjalar men hittar inte nån skillnad på dom, finns det nån skillnad? Vad ska jag kolla efter? Eller räcker det med att köpa den man gillar bäst färgmässigt?
Användarens profilbild
Av God_cares
Välkommen hit! :vågen:

De flesta brukar tycka att trikåsjal bara avlastar tillräckligt bra under de första månaderna, beroende på hur tungt barnet är förstås. Jag bar aldrig i trikåsjal utan började direkt med vävd. Det finns massor att välja på och det är lite skillnad i hur bra de avlastar och hur varma/svala, tjocka/tunna de är. Jag är väldigt varm av mig och Linnéa också så för oss har det varit bra med tunna vävda sjalar som Calin Bleu Gauze (kallas gås) och Wrapsody bali breeze (WBB) men min favorit just nu är min Ellevill Zara Original som är tunn men avlastar väldigt bra. Knyter jag rätt så känns det knappt att jag bär L på magen trots att hon väger närmare 9 kg.

Vilken sjal som passar dig är svårt att svara på och alla har sina favoriter. Det finns så många att välja på så det är svårt att veta vilken som passar bäst utan att ha provat först. Var bor du? Kanske finns det någon butik i närheten som säljer vävda sjalar, eller se om det finns sjalträffar i närheten! :tumup:
Av mammatillE
Jag har bara provat trikåsjal, hoppediz o didymos mycket men jag tycker nog didymos är lite mer lättknuten än hoppediz. Didymos är smalate, jag tror det är det som gör det. Båda är dock mysiga. Avlastar toppen!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?