Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Sorry hamnade först i säljforumet, men antar att det är här min fråga hör hemma. (Gröngöling på sjalbarn)

Jag har bara använt en trikåsjal innan som blivit på tok för elastisk.

Behöver nu en tunn o sval sjal att använda i varmt och fuktigt klimat. Men den måste vara stadig också och hålla för min 12-kilos guldklimp. Skulle även vilja kunna amma i den och har därför kollat på easy hug, då man kan använda en av "ringarna" vid snabb amning. Verkar vara tunn också. Men i så fall vill jag nog också skaffa mig en vävd långsjal.

Har även tittat på Calin bleu Gauze och Hoppediz lightvariant...

Vad tror ni... går det att få en stadig sjal som både ger bra avlastning OCH är sval? Tacksam för alla tips att få
Alla sjalar blir varma eftersom det är tyg man sveper in sig i.

Jag tycker gauze är sval men inte avlastar så bra, på mig skär den in mycket och är obekväm.
Easycare är tunna och relativt svala också och avlastar super.
Tunna Hoppen är också tunn men jag tyckte den var svårknuten.

Det jag tycker är svalast är MT för det blir mindre tyg man sveper in sig i samt att det är öppet på sidorna mellan bärare och barn så det fläktar in lite där. Och Mt (med utrbredbara axelband) avlastar verkligen superbra! :tumup:
Jag har haft både tunn hoppe och har gauze. Älskar båda, men hoppen är betydligt varmare. Den är mer tättvävd, och känns både bredare och längre.

Gauzen är väldigt lättknuten och sval, vi använde den mycket på sommaren och när vi var på Azorerna.
Nackdelen är att den inte avlastar fullt lika bra och är lite svår att få till på ryggen då den är ganska smal (kanske den inte är, har inte mätt, men skrynklorna gör att den känns smal och då har jag ändå en "slät"). Håller inte med om att den är obekväm, inte alls. På grund av sin tunnhet så kan det dock bli kanter som skär in, men jag tycker inte heller att den är svår att justera. Jag är också väldigt varm av mig, men kunde ha gauzen även under de varmaste sommardagarna.
Det är faktiskt min enda sjal jag har kvar från lilla tjejens bebistid, den säljer jag aldrig :loving:

Tunna hoppen älskade jag på ryggen, den är relativt sval och avlastade väldigt bra. En del upplever att den har "lakanskänsla", och det var precis därför jag ändå upplevde den som sval. Den är liksom helt "slät".

I alla fall: Om du bär mest på magen och vill ha en supersval sjal är gauzen perfekt (den GÅR att ha på ryggen med, men det är klurigare att få till).
Rekommenderar även tunna hoppen, men den upplevde jag inte som den perfekta sommarsjalen (snarare en mycket bra året-runt sjal).
Tackar för råden! :D
Ja det kommer bli varmt vilken sjal man än använder. Men hoppas kunna hitta någorlunda sval i alla fall. Vi ska på semester snart o svettas ordentligt. Men sen hemma kan jag gärna ha en tjockare, är rätt frusen av mig i vanliga fall. Kanske blir en luftig en nu på resan och en annan stadigare som avlastar bättre senare här hemma. Få se...
Har burit på mage i sjal hittills men bak på ryggen i sele (Manduca) också. Framöver vill jag att det ska gå bra att ha på ryggen också.
Det viktiga är då att hon kan sitta stadigt med sin tyngd. :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?