Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av lillasara
Vår Hugo är snart 3 månader och väger 5,2 kg. Vi har en Sino och vi tycker båda (eller snarare alla tre då! Hugo sitter som en prins!) att det går jättebra att bära honom i en vanlig "på magen"-knytning.

Nu har vi just bokat en resa till London om ungefär en månad, bland annat ska det bli Premiere League-fotboll... ;) Här hemma använder vi sambons gamla Brio barnvagn från 1980, men den är ju lite klumpig att fälla ihop, och jag är rädd att liggdelen skulle bli förstörd på flyget.

Vi funderar på att strunta i vagn, det blir väl ändå bara krångligt i tunnelbana osv, och bara köra på sjal. Men tror ni att vi orkar bära honom hela dagar i Sinon? Vi får ju turas om så klart. Kanske vi borde ta med en reservsjal också, det händer ju trots allt att lillprinsen kräks och att blöjan läcker? Eventuellt kan vi låna en Tricot Slen. Och hur gör vi om det regnar eller är riktigt kallt och blåsigt? Än så länge har jag bara heltäckande innekläder + mössa på honom när vi går ut med sjalen.

Andra tips/tankar inför resa med litet sjalbarn? Tacksam för alla råd!
Användarens profilbild
Av hermana
Frågar du härinne blir nog svaret nej, Sinon räcker inte. :wink:
Jag skulle inte ha släpat med mej vagnen, bär ni båda två?
Ta med den lånade sjalen så har ni en i reserv.
Har du en stor jacka som du kan knäppa om er båda när det regnar och blåser så är det bäst, då behöver bebisen inte så mycket kläder.
Ha det gott i London!
Användarens profilbild
Av lillasara
hermana skrev:Frågar du härinne blir nog svaret nej, Sinon räcker inte. :wink:
Hehe, kanske inte uttryckte mig så bra nej... :wink:

Det jag egentligen undrar är väl om ni tror att Sinon avlastar tillräckligt bra för att vi ska orka bära honom i den mååånga timmar i taget ocg under ganska mycket promenerande under 4 dagar. Vi kan turas om, och eventuellt kan Hugos farmor, farfar och faster också bära lite.

Det viktiga för mig är väl att bärandet inte känns så jobbigt att vi undviker att göra saker bara för det!

Kanske måste köpa en ny jacka då, tror inte att han får plats i nån av mina, det var ju svårt under graviditeten i alla fall... Undrar om han ryms under Rasmus jacka... Kanske blir för krångligt trots allt att bara ha sjalen med! :?
Användarens profilbild
Av P
Du kan nog åka med en reservsjal, jag hade inte orkat dra med mej en vagn på flyget.
Användarens profilbild
Av vovvemor
Jag tror inte att det är några problem. Inte om ni tycker att den fungerar bra avlastningsmässigt nu och ni dessutom är flera som kan bära i nödfall! En reservsjal av just de anledningarna du nämner skulle jag dock vilja ha med, så att ni inte står utan om något händer.

Fleecejackor och regnjackor brukar kunna vara rymliga, prova om ni har något sådant ni får plats med honom under. Det behöver inte vara så avancerat, man tager vad man haver liksom! :D
Användarens profilbild
Av hermana
lillasara skrev: Kanske måste köpa en ny jacka då, tror inte att han får plats i nån av mina, det var ju svårt under graviditeten i alla fall... Undrar om han ryms under Rasmus jacka... Kanske blir för krångligt trots allt att bara ha sjalen med! :?
Jag bar sonen nästan hela förra vintern under jackan, han är född i juli så han var ju runt halvåret. Och jag tyckte inte det var så jobbigt, mest varmt och gott. Det blir lite som att bära med sej ett element på magen.
Dels hade jag en ullkappa jag fyndat på second hand för 50:- och jag köpte en ny vinterjacka som var rymlig nog att knäppa om honom.
Ett bärskydd kanske?
Jag tror inte att det blir för jobbigt att bära, allra helst om ni är fler som turas om. Däremot tror jag att det är krångligt att ta med barnvagn. :roll:
Om ni inte planerar att galen-shoppa då kan den ju vara bra som shoppingvagn. :lol:
Användarens profilbild
Av Gullan
Ni klarar er utan barnvagn :) Min lilla skrutt gillade inte vagnen alls i den åldern, så här var det bär - annars kommer vi inte ut ;) Det kunde bli 9 timmar bärning om dygnet, och det var inga problem - och det var bara jag som bar hela tiden!
Barnvagnen är ivägen hela tiden när ni ska någonstans... med sjal tar man sig fram överallt!

Kom bara ihåg att ta med öronskydd till lillen på fotbollen!

Ha en härlig resa!!!
Användarens profilbild
Av lillasara
Tack för alla svar! Låter som det blir sjalen (sjalarna) då!

Hörselskydden fick han som present när han var alldeles nyfödd just för att han skulle kunna följa med sin pappa på en massa idrott, nu är det bara att hoppas att han har växt tillräckligt mycket för att kunna ha dem... Annars får han vara med faster och farmor som inte ska med på matchen.
Användarens profilbild
Av jag71
Vagn i Londons tunnelbana är såååå jobbigt! Fastän jag inte visste om att sjal fanns så svor jag på att aldrig ha vagn i London igen. :)
Användarens profilbild
Av Elinea
Linnéa väger ungefär lika mycket som Hugo och jag bär henne i trikåsjal i minst 8-10 timmar per dag och tycker inte att det blir särskilt tungt. Jag har använt min vagn typ tre gånger sen hon föddes, så visst klarar man sig jättebra utan vagn. Hon vägrar sova någon annanstans än i sjalen på dagarna så därför bär jag henne nästan jämt.
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Klart ni klarar er med sjal :tumsup: Ha det så trevligt!! :)
Användarens profilbild
Av lillasara
Tack för all peppning! Nu känns det inte allls jobbigt eller osäkert längre!

Så jag behöver inte köpa enny sjal då?! ;)
Användarens profilbild
Av Upia
Jag skulle skaffa en ny sjal. Det var ungefär en månad sen som jag började tjata om en ny sjal varje gång jag bar Oliver i Sinon. Han vägde 6kg och jag tyckte att det blev svårt att sätta benen ordentligt, att sjalen gled ner hela tiden och att det då gjorde ont i ryggen.

Däremot klarar ni är säkert utan vagn!
Användarens profilbild
Av lillasara
Upia, vad blev det för sjal då? *nyfiken*
Användarens profilbild
Av Upia
Dels sydde jag en Mei Tai enligt Bellisbellans beskrivning (i samma tyg :oops: ) men det är lite för bred för Oliver fortfarande. Dock var det skönt att den avlastade bättre.

Sedan köpte jag en Hoppediz Osaka här på sjalbarn som vi har provat några gånger men bara lyckats knyta ordentligt en gång. Måste träna lite :)

Men jag kom på att Sinon var väldigt trevlig på flyget eftersom att jag kunde sitta med sjalen knyten och sedan bara stoppa ner barnet när jag skulle ut ur planet.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?