Har du tittat under recensioner här på forumet? Där har du våra åsikter om olika sjalar samlade på ett ställe.
Jag skulle rekommendera en diagonalvävd långsjal för långre bärstunder.
Bra sjal till bra pris tycker jag Storchenwiege är.
Exkusiva sjalar som många gillar (jag har inte haft förmånen att äga någon

)är Easycare och Bebina.
Lite billigare men bra är Hoppediz.
De här sjalarna är alla bra långsjalar men de är lite olika i tygkvaliteten. Easy och Bebina är tunna fina, väldigt smidiga tyger, superbra på sommaren säger många. Storken är även den jättego och smidig med fin lyster, blir bara bättre ju mer den används, kanske lite varmare men nu är ju inte det någon nackdel
Hoppiz är lite glesare i väven och håller kanske inte riktigt lika länge, men säkert för en normal barnfamiljs bärande dvs under flera år och flera barn.
Vilken ringsjal man gillar bäst är nog ganska individuellt beroende på hur man ser ut över axeln osv. Alla har ju sin favoritvikning.
Det går jättebra att sy sin egen ringsjal om man vill komma billigt undan eller om man vill ha något man är ensam.
Annars föreslår jag att du tittar på BB-sling och Ringo.
Nova har jag också men den gilllar jag inget vidare, faktiskt. Tyget är för tunnt och ostadigt.
Många syr ju egna ringsjalar av diagonalvävda sjalar, det tror jag är kanonbra ringsjalar.