Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av hälsingemamma
funderar över att köpa både en ringsjal och en långsjal.
vilka skulle ni rekomendera?

viktigt för mig är att de är bekväma att bära i
Användarens profilbild
Av AnKa
Har du tittat under recensioner här på forumet? Där har du våra åsikter om olika sjalar samlade på ett ställe.

Jag skulle rekommendera en diagonalvävd långsjal för långre bärstunder.
Bra sjal till bra pris tycker jag Storchenwiege är.
Exkusiva sjalar som många gillar (jag har inte haft förmånen att äga någon :( )är Easycare och Bebina.
Lite billigare men bra är Hoppediz.

De här sjalarna är alla bra långsjalar men de är lite olika i tygkvaliteten. Easy och Bebina är tunna fina, väldigt smidiga tyger, superbra på sommaren säger många. Storken är även den jättego och smidig med fin lyster, blir bara bättre ju mer den används, kanske lite varmare men nu är ju inte det någon nackdel :D
Hoppiz är lite glesare i väven och håller kanske inte riktigt lika länge, men säkert för en normal barnfamiljs bärande dvs under flera år och flera barn.

Vilken ringsjal man gillar bäst är nog ganska individuellt beroende på hur man ser ut över axeln osv. Alla har ju sin favoritvikning.
Det går jättebra att sy sin egen ringsjal om man vill komma billigt undan eller om man vill ha något man är ensam.
Annars föreslår jag att du tittar på BB-sling och Ringo.
Nova har jag också men den gilllar jag inget vidare, faktiskt. Tyget är för tunnt och ostadigt.
Många syr ju egna ringsjalar av diagonalvävda sjalar, det tror jag är kanonbra ringsjalar.
Användarens profilbild
Av Aurian
Min favoritsjal är BäraBarn som jag sytt om till ringsjal. Köp med fördel en begagnad (ju mer man använder, desto skönare är de att bära i!) Och så ett par medium aluringar och sy enligt babydesigns anvisningar! Du behöver inte fålla eller klippa någonting, bara tre raksömmar så är det klart! :D

Långsjal ska du nog välja en som är diagonalvävd (avlastar bäst). EasyCare, Bebina, Didymos, Storchenwiege, Babylonia eller Hoppediz kanske...
Av dessa har jag hittils hunnit testa bara Easy, Stork och Hoppediz och gillat alla! :D
Användarens profilbild
Av annikar
Hej!

Jag kan bara komma med mina högst personliga rekommendationer!
Vad gäller långsjalar har har jag en hoppediz och en bebina. Och av dess tycker jag att bebinan är överlägsen. Den är tunn och smidig, det blir inga veck som gör ont, även om man inte lyckas med knytningen till 100 %!
Men hoppedizen är också jätteskön och några hundralappar billligare. Den lite tjockare och grövre, men mjuk och skön.

Sen har jag en ringsjal som jag sytt av en hoppediz, den är superskön och avlastande att bära lite större barn i eftersom den är diagonalvävd. Enda nackdelen är att den är lite grov i tyget så det kan vara lite besvärligt att ändra läge på barnet eftersom den liksom fastnar i barnets kläder.

Du kan ju kolla in massor av recensioner på sjalar under en annan rubrik längre ner på sidan.

Annars kan jag rekommendera att komma på en sjalträff, då får du möjlighet att testa och känna. Kolla under "sjalträffar" så får du se om det finns nån i närheten!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?