Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Eaive1
Har haft sånna problem med ryggont, och har fortfarande om jag slarvar med att knyta sjalen.
Letar nu efter något för snabb bärande tex. att plocka fram på shoppingrunda om grabben somnat i vagnen o vaknar o vill bäras bara en stund.

Hade bestämt mig för en tri-cotti, tänkte byta bort sinon eftersom ja bara använder den till mysbärande hemma, och då inte längre än en 20 minuter :? vill dock gärna ha något trikå-aktigt att mysbära i. Har kollat runt och många verkar tycka det är bättre med enkel bärpåse till detta ändamål.
Gäller det även för mig med lätt för att få ryggont :?:

Vad tror ni sjalvana :?:

(Grabben är 4 månader, sitter stadigt, väger en del, nära på 7 kilo)
Användarens profilbild
Av Gullan
Jag älskar min bärpåse i Fleece, men det lär väl bli lite varmt till sommaren... Kanske ett sweatshirt-tyg skulle bli lika bra - jag tror att vanlig t-shirt-trikå skulle bli lite väl svajigt.
Jag har inte provat tricotti.
Användarens profilbild
Av Eaive1
Men är det inte väldigt jobbigt att bära hela tyngden på bara ena axeln?
Jag får nämligen jätte ont när jag råkar knyta sjalen så ena axeln får mer tyngd än andra, så en bärpåse borde väl vara tio ggr värre?

Eller är jag helt ute och cyklar nu :shock:
Användarens profilbild
Av Gullan
Jo - därför bär jag sällan i bärpåse/ringsjal...
För snabb-bärning blir det oftast Ergo på ryggen eller om vi bara ska mysa - dubbeltX på magen
Användarens profilbild
Av Eaive1
Jag är jätte sugen på en mt, men de kostar väl lite mer? Och de flesta är ju hemmasydda, och då man inte känner de som sytt och vet hur duktiga (eller inte) de är, känns det lite som att köpa grisen i säcken... :?
Användarens profilbild
Av zink
Nyfiken undrar fem månader senare - hur gick det?

Grunnar nämligen på vad som borde passa svärmor bäst nämligen.

Själv använder jag ringsjal för kortare lyft då snedbelastning är okej. Och annasr tricot-slen men övergår nu i veckan till vävd långsjal efts grabben väger över 8 kg så trikån svajar för mkt. Ergo har maken, jag tycker inte den kan räknas som snabb egentligen?

Men den kräver faktiskt lite inställning, dra i rätt kant å så. Ringsjalen alltså.

Så jag tänkte fixa en bärpåse åt farmor. Köpes eller sydd. Knappast fleece efts hon är varm av sig. Trikå trodde jag inet funkade för en bärpåse? Börjat jakten på ngt som liknar tyget i långa vävda sjalar...?

Men så såg jag detta om Babylonias tri-cotti: "Till skillnad från andra bärsjalar för snabbt bärande, t ex ringsjalar, korta vävda sjalar och bärpåsar, fördelar Tri-cotti tyngden över båda axlarna och hela ryggen."

Hm! Det låter ju som det rätta för farmor som känner av ryggen då och då. När hon kånkar för hand t ex...

Så, hur gick det för dig? :-)
Senast redigerad av zink den ons okt 03, 2007 23:20, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Eaive1
Istället för tricottin som ju är av trikå, valde jag dubbla vävda bärpåsar, en easyhug. Den fungerade jätte bra som snabbärande, och tog ingen plats i väskan, hade den alltid med mig... Den var mycket bekvämare än en ringsjal tyckte jag. Dock fick den gå vidare för en sele då sonen började bli över halvåret, då han blev för lång för att sitta framför mig ville jag gära ha en sele så han kunde sitta på ryggen istället :D
Användarens profilbild
Av zink
Ah! Jag upptäckte att easy-hug fansn justnär jag skickat inlägget. Tänkte att det vore nog ett bättre alternativ p g a ej elastisk.

Men då var det det där med längden då... För han är ju snart 8 månader, drygt 8 kilo och blir ju bara större.

Även om man på ngt sätt skulle sy själv så kan man ju inte ha dem längre ned.

Detta är till enbart för kortare lyft inomhus - och inget krångel. Så sele är inte rätt för farmor nej.

Det bästa är att testa. Är din easy-hug till salu? ;-)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?