Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av nemos mamma
Vi har en Ergo. Men jag får inte till det! Axelbanden halkar bara ner. Har burit både bebis och större barn, och jag har för mig att det funkat lite bättre vid ryggbärande, men nu vill jag bära min 5-månaders fram. Jag är ganska kort, 1.62 och inte så kraftig. Är min kropp inte riktigt gjord för Ergo? Vilken sele skulle kunna funka bättre? Får gärna funka för min 1.82 m långa make också. Vi har långsjal också som vi gillar, men en snabb och enkel sele som komplement hade varit bra! Vad rekommenderar ni? :-)
Av Sofie
Knäpper du inte spännet som går mellan axelbanden? Då borde de inte halka ner, väl.
Användarens profilbild
Av diddeldi
ergo brukar inte sitta perfekt om man är så liten som du. men har du testat att ändra höjden på bröstspännet så att det är högre upp i nacken? det borde förbättra lite iaf. annars brukar beco (båda modellerna) sitta bättre på små personer.
Min dotter som är 11 år brukar bära sin lillasyster i vår ergo. Den funkar bra för henne, hon är 160cm och väger bara 37kg så hon är smal och späd.... Hmm :hmm: :hmm: . Hon ställer in alla spännen på minsta storleken, alltså så ihopdragna som möjligt, och spännet mellan axelbanden brukar nog vara högst upp mot nacken alltså. Bebisens pappa är i samma längd som din man, och han är också nöjd med selen. Jag har inte så mycket erfarenhet av andra selar, så jag kan inte tipsa dig om annat. Men prova att ändra på inställningarna och se om det inte kan finnas något sätt som gör att ergon passar dig bättre. Lycka till.
Ergon satt inte bra på mig heller (165 lång o smal) så här blev det Manduca istället. Avelremmarna går att korsa i ryggen och då kan de inte glida ner. :tumup:
Manducan passar även sambon bra som är 175 lång och kraftig.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?