- ons sep 07, 2011 13:46
Jag har inte burit i något bärdon sedan i våras, och nu är jag gravid i vecka 33. I förra veckan var L, snart 3 år, sjuk och ville kramas precis hela tiden, och då saknade jag den möjligheten. Vi använde Manduca tidigare, men den är utlånad till en kompis som bor utomlands just nu. Jag tycker dessutom att Manduca verkar hemskt obekvämt i det här läget, även om jag såg att andra rekommenderade sele knäppt under magen vid graviditet, när jag sökte här på SB.
Jag har inte foglossning eller så, även om jag har fått ont i ryggen någon gång vid ansträngning de senaste veckorna. Jag tänker mest på att bärdonet ska gå att knäppa/knyta på ett rimligt sätt. Jag har så småningom tänkt skaffa en Ellevill Zara och/eller en BB-tai. Skulle det gå att bära en 3-åring på ca 15 kg i någon av dem när man är höggravid, tro?
Jag har inte foglossning eller så, även om jag har fått ont i ryggen någon gång vid ansträngning de senaste veckorna. Jag tänker mest på att bärdonet ska gå att knäppa/knyta på ett rimligt sätt. Jag har så småningom tänkt skaffa en Ellevill Zara och/eller en BB-tai. Skulle det gå att bära en 3-åring på ca 15 kg i någon av dem när man är höggravid, tro?
Större född 0811, mindre född 1111