Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tove79
Nu är Ivar 5 år fyllda och vi har slutat bära sen länge. Småsyskon väntas inom kort och förrådet har inventerats. Jag sålde min Sino för länge sen och tänkte i min enfald att jag skulle köpa ny nästa gång jag fick bebis, men ve och fasa - tillverkas inte längre!! :siishah:
En vanlig trikåsjal är ju mysigt men SÅ varm, jag älskade Sinon just för att den var sval. På Babydesign föreslås den nya sorten i bambu som ett likvärdigt alternativ - är det någon som testat? Eftersom den är rätt dyr vill jag liksom veta om den är värd priset eller om jag ska satsa på en billigare i bomullstrikå, eftersom det ändå rör sig om en relativtkort period innan vi går över till vävd.

OM jag istället ska välja en bomullstrikå, vilken är tunnast/bäst tycker ni?

Vänligen uppdatera mig fellow bärare! Kram!
Användarens profilbild
Av Bianca
Jag hade en Aldoria Bambu Soft till min bebis, han är en riktigt varm typ men jag tyckte att den funkade kanon!
Sval, mjuk och lättknuten.

Nu ligger den på hyllan hemma, men jag tänker nog behålla, kanske blir det fler sjalbarn i framtiden :D
Men det borde ju finnas en andrahandsmarknad? Vet att jag såg en Aldoria på säljes för ett tag sedan, och man kan ju lägga ut på köpes också.

Visst är det en kort period man kan använda trikåsjal, men å andra sidan är det ju en rätt intensiv bärperiod. Så det känns extra viktigt att man trivs i sjalen.

Jag har ju inte provat andra trikåsjalar (men klämt på kompisens bomullstrikå och tyckte den kändes mycket tjockare) så kan ju inte jämföra särskilt bra. Kanske finns det andra svala trikåsjalar?

/Bianca
Användarens profilbild
Av tove79
Jag beställde mig en bambusjal iallafall. På begagnat-marknaden verkar det vara huggsexa om det stackars Sinos:ar som cirkulerar och jag unnar mig en ny elastisk till det nya sjalbarnet. Valde helt fegt en svart eftersom jag mest bär svarta kläder. Längtar tills den kommer! Till skillnad från bebisen har jag här ett hyfsat hum om leveransdatum :D
Ska bli så mysigt att börja bära igen! :heart:
Användarens profilbild
Av tove79
Beställde sjalen igår eftermiddag och fick den nyss! :app:
Underbart skön kvalitet! Längtar tills jag får använda den! :heart:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?