Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Hilda
Min dotter är två och en halv månad och väldigt "stor och stadig".
Jag har nu en bb-tai som jag knöt upp henne på ryggen i (med babyinsatsen) fast med bene isär om min rygg. Hon somnade på en gång, men jag vågade inte ha henne där särskilt länge eftersom ajg är orolig över hennes höfter. Min fråga; klarar hon att sitta med benen isär? Jag tänker att hon borde "säga till" om det är "obekvämt". Hon andas lugnt och verkar inte ha något emot det, men kanske inte det bästa? Någon som kan hjälpa mig?
Användarens profilbild
Av Ellasario
Hilda skrev:Min dotter är två och en halv månad och väldigt "stor och stadig".
Jag har nu en bb-tai som jag knöt upp henne på ryggen i (med babyinsatsen) fast med bene isär om min rygg. Hon somnade på en gång, men jag vågade inte ha henne där särskilt länge eftersom ajg är orolig över hennes höfter. Min fråga; klarar hon att sitta med benen isär? Jag tänker att hon borde "säga till" om det är "obekvämt". Hon andas lugnt och verkar inte ha något emot det, men kanske inte det bästa? Någon som kan hjälpa mig?
hon ska ju sitta med benen isär, och knäna uppdragna. I "grodposition" alltså. Alltså, så länge knäna är högre än rumpan och hon verkar sitta bekvämt, bör det inte vara något problem :)

såhär liksom
Bild

Bild
Användarens profilbild
Av vovvemor
Sitter hon i grodposition som på bilderna som Ellasario lade in så är det ingen fara alls för höfterna. Stöd från knäveck till knäveck och rumpan lägre än knäna bara. :tumup:
Av Hilda
Det är ingen fara alltså... Men finns det risk att man knyter upp dem och så är benen för "raka", om bb-taien är för bred eller har man knytit fel då?
Finns det kanske någon bättre modell på sjal/sele för ryggbärande? Visserligen älskar storebror att åka meitai, så jag har den nog kvar i allafall...
Den gula som var på bild här ovanför såg ju bara så mysig ut, är den sydd själv eller är den köpt? LIknande modell kanske finns någonstans? (Äger ingen symaskin och är för övrigt värdelös på att sy, annars hade det ju varit ett alternativ att sy själv när man har modell att gå efter ...)
Användarens profilbild
Av husmodern
För ryggknyt tycker jag calin bleu gauze funkar bra till att börja med (eller alltså, jag lärde mig att knyta på ryggen med hjälp av den). Den är lite smalare än andra sjalar och betydligt tunnare än typ hoppediz, girasol och liknande, väldigt lättknuten tycker jag. Billigast finns här http://www.calinbleu.com/categories/Wov ... uze-wraps/ blir ryp 470:- inkl frakt till sverige.
Användarens profilbild
Av vovvemor
Om du är orolig så sätt fötterna innanför selen/meitaien/sjalen, då blir det definitivt en liten groda av det hela! :loving: Så har jag gjort med mina när de varit nyfödingar och någon månad till (då har de alltså suttit med fötterna i samma nivå som rumpan). När de blivit ytterligare någon månad har de i regel kunnat ha benen utanför, men en väldigt bred meitai eller sele kan de behöva ha benen innanför ytterligare ett tag tills de fått nog långa ben. Det gör ju såklart mindre om knäna blir raka på sidorna om din rygg liksom, det man absolut ska undvika är att benen hänger rakt ner från höfterna.

Med långsjal kan man ju verkligen anpassa bredden efter benens längd, men det är ju lika viktigt då såklart att tyget verkligen är utbrett hela vägen från knäveck till knäveck på barnet.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?