Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ayeree
Har slutligen insett att det nog är dags att pensionera vår älskade sjal. Det är en Tricot Slen och den ger helt enkelt inte tillräckligt med stöd längre. :( Vi har väl varit inne på diskussionen ett tag men den senaste veckan har jag insett att det inte går att vänta längre. Min rygg klarar inte av de långa promenaderna och det är ett problem med tanke på att vi går 1-2h varje dag.

Babylonia BB-slen finns i butik här i närheten (mja, tar väl ca 30 min att gå vilket är smärtgränsen med nuvarande sjal). Är den bra? Finns det några andra vävda långsjalar ni kan rekomendera? Ungefärlig prisklass?
Ayeree skrev:Har slutligen insett att det nog är dags att pensionera vår älskade sjal. Det är en Tricot Slen och den ger helt enkelt inte tillräckligt med stöd längre. :( Vi har väl varit inne på diskussionen ett tag men den senaste veckan har jag insett att det inte går att vänta längre. Min rygg klarar inte av de långa promenaderna och det är ett problem med tanke på att vi går 1-2h varje dag.

Babylonia BB-slen finns i butik här i närheten (mja, tar väl ca 30 min att gå vilket är smärtgränsen med nuvarande sjal). Är den bra? Finns det några andra vävda långsjalar ni kan rekomendera? Ungefärlig prisklass?
Oj, det finns massor av bra vävda sjalar på marknaden.
Jag personligen gillar bäst Ellevill Zara och Girasol

Jag rekommenderar dig att ta en titt under säljes annonserna här på sjalbarn. En begagnad sjal är för det mesta inte det samma som slitet, utan bara mer mjukt och ingosat och billigare än en ny :tumup:

Välj någon du/ni tycker är fin :)
det billigaste är att köpa en begagnad sjal här på sjal-säljar delen.

Vilken sort är svårt att säga då det är lite av en smakfråga. Bäst att köpa en man tycker är vacker. Själv är jag väldigt nöjd med både Easycare och Ellevill Zara.

BB-slen har jag ingen erfarenhet av så jag har ingen åsikt.

vad kul att du ska köpa en vävd sjal! Hoppas du hittar någon bra :)
Av sjaltokan
Kul att få köpa en ny sjal :app:

Köp en begagnad, billigare och mjukare.

Jag har upplevt bb-slen som väldigt bred, vilket en del gillar och andra inte.

Här är de vanligaste märkena:
Storchenwiege (stork) Hoppediz (Hoppe)
Didymos - 65 cm breda, finns i olika blandmaterial
Ellevill (Zara, Jade, Paisley) -finns i olika blandmaterial bla silke, bambu, ull
Dolcino
Natibaby - finns i olika blandmaterial
Easy Care raka ändar
Girasol - många fina limited sjalar.
BB-slen ofta 70-80 cm breda
Bebina - stjärntecken är mångas favorit.
Ellaroo
Lenny Lamb (litet märke)
(Amazonas)

Själv gillar jag easy, dolcino, didymos, natibaby och gillar INTE ellevill pga mönstret som ger sjalen en del struktur.
Om du bor nära några sjalmänniskor så kanske du kan få prova och känna på lite olika. Annars kanske en butik finns nära för att få se i verkligheten. Bild och verklighet är inte riktigt samma sak.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?