Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sjd
Jag tänkte sy mig några MTs/Hybrider (har inte bestämt mig riktigt för modell) och har en fråga.

Jag har köpt några fina paneltyger som jag ska använda, som har ganska mycket stadga. Jag har sytt en MT tidigare, och har då använt twill-tyg (det var ett färdigt kit som kom från BäraNära har jag för mig) och jeanstyg i patchwork till panelen.
Måste det vara typ twill/canvas eller räcker det med att tyget har stadga, dvs det funkar med lakans-/bomullsväv utan problem så länge det är stabilt? Till bältet kan man ju alltid sy i dubbelt tyg, om det behövs, men det blir ju ganska mycket tyg till axelbanden, speciellt om jag ska ha utbredbara med knyt.

Är det någon som har sett en sele som är sydd efter Stoff och Stils mönster? (http://www.stoffochstil.se/Katalog/Mons ... up_id=7075). Den känns lite "hybridig", eller är det bara jag?

Hoppas ni kan hjälpa mig. :)
Användarens profilbild
Av noranora
Just lakansväv tycker jag är för tunt och om du dessutom tänker dig att axelbanden ska vara utbredbara känns lakansväven inte bara för tunn utan också för stum. Däremot behöver det inte alls vara just twill/canvas, det finns andra tyger som också passar bra (i synnerhet om du gör vadderade axelband, med de utbredbara är det lite kinkigare - och dessutom en smaksak hur det ska kännas, så det bästa är att gå i en tygaffär och dra lite på diagonalen för att känna så att tyget inte är alltför stumt).
Användarens profilbild
Av sjd
noranora skrev:så det bästa är att gå i en tygaffär och dra lite på diagonalen för att känna så att tyget inte är alltför stumt).
Ah! Bra tips. Det ska jag göra så snart jag har möjlighet. :)
Av Sia
Jag använder grovt bomullstyg, jag tycker att det viktigaste är att det håller för belastning och inte spricker.
Jag kör med vadderade axelband.
Användarens profilbild
Av sjd
Vilken typ av grovt bomullstyg? Typ lakansväv?
Användarens profilbild
Av sjd
Har varit på Ikea och köpt Lenda, och på Stoff och Stil och köpt plattvadd och spännen, idag... :)
Nu har jag två MT/Hybrider att klippa och sy... Det är bäst att det blir en unge som gillar att sjala... :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?