Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Har för närvarande en Sino som jag nu bär min 5 veckors i. Tycker den är mjuk, skön och sval. Börjar dock redan tycka att den känns lite svajig. Pojken är väldigt lång och ganska tung, så om jag knyter den för hårt, slår vi i huvudet i varandra :(
Har även en vävd sjal som jag har använt på min stora pojke när han var lite större (har för mig att den hette Amazon, men är inte säker).
Men frågan är vad jag kan hitta för något där mellan.
Något som är stabilare än Sinon (tycker trikån är väldigt praktisk eftersom det blir mycket i och ur för närvarande) men lite svalare, mjukare och smidigare än min vävda sjal. Lär ju användas en hel del under sommaren också.

Ni som är mer rutinerade på området, när har ni gått över till vävda sjalar, hur stora är barnen då? Jag köpte inte min förrän när pojken var 9 månader så har inte provat med mindre.
du kan byta nu om du vill, jag hade min tvåa i trikå i två veckor ungefär.

Gauze är en tunn och sval vävd sjal. Min är använd en hel massa till ettan men till tvåan blev det andra sjalar och sele. min gauze är skrynklig (tror de släta uppför sig likadant :hmm: ) och drar ihop sig på bredden och blir inte så bred vilket är en fördel när barnet är litet. Det är den vävda som jag provat som är mest som trikå men ändå inte.

Annars är Wrapsody Bali stretch en stadigare trikåsjal som klarar även stora barn. jag har inte testat den själv men det är många som gillar den. Den är dock väldigt bred.
Användarens profilbild
Av Mosan
Jag har burit min lilla plutt i vävd sjal från start. Du kan ju prova att bära med den du har innan du bestämmer om du vill komplettera med något nytt.
Jag bar i trikåsjal i början och alternerade mellan vävd och trikå från ca 3 mån ålder. Vävd kan du dock bära i från start, så testa gärna med den vävda du har och se om ni trivs bättre med den än med er Sino. Sedan går det säkert att komplettera med nytt också...
tinajacobsson skrev:Jag provade med min vävda idag, och det gick bra, förrutom att det blev lite klumpigt, så en tunnare variant är det definitivt som jag skall ha, kanske även en kortare.
Kul att det funkade bra med din vävda! Låter som du ska kolla efter en tunn vävd eller en smalare än den du har...
För er som burit era nyfödda i vävda sjalar, vilken knytning har ni använt er av?
När de är så små skulle jag vilja ha in benen innanför så det blir som en buddaställning, men vet inte riktigt hur jag skall få till det med den vävda. Några tips?
Användarens profilbild
Av Mosan
telistant skrev:Jag hade Bebisen helt innanför smokingbältet och sedan sjalen dubbelvikt från axlarna och över barnets rygg. (omslutet X med vanlig vävd sjal 65 cm bred)

http://www.sjalbarn.se/?page_id=399
Så har jag också gjort men lärde mig tidigt omsluten ryggsäck genom denna video:
http://www.sjalbarn.se/?page_id=418

Edit. Jag har normaltjock sjal alltså ingen extratunn. Jag tycker det funkar alldeles utmärkt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?