- fre okt 22, 2010 12:18
Hur tycker ni insatsen funkar till en typ tvåmånaders? Nåt man ska tänka på? När kan man börja utan insats?
Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...
Moderatorer: Asia, krakri, God_cares
HannaGerda skrev:Vi hade babyinsatsen till ergo (den nya som är färdigvikt med en liten kudde vid rumpan) Och jag tycker den fungerade bra, barnet kom lite högre upp med huvudet och fick babyinsatsens kant som nackstöd. Det man ska tänka på är att känna efter så att barnets rumpa kommer hela vägen in, man kan få lyfta barnet lite och skuffa in det efter man har satt på sig.Jag tycker sjal är mysigt, men tyvärr får jag ont väldigt ont i axlarna av att bära i sjal. Hade samma problem med min son och då kom ergon som en befrielse..Längtar tills jag kan använda den...Har testat utan insats, men hennes ben hamnar jättekonstigt. Ska få låna en insats, men har hört att det är svårt att få till det på ett bra sätt, därav frågan...
Man kan börja köra utan babyinsats när barnet har lika brett mellan knävecken som sittytans bredd, dvs när de kan få sitytans kant i knävecket.
Fast som jag förstått det är det många som bär pyttisar utan babyinsats i någon slags grodposition. Personligen tycker jag sjal är bättre till pyttebebisar än sele men alla är vi olika
Paul skrev:Är insatsen till ergon på något vis så bebisen ligger ner? Träffade en mamma på ÖF vars 5 veckors dotter hade trillat ner i marken när hon hade böjt sig fram för att torka sin andra dotter. Lät jätteläskigt! Men som tur är hade det gått bra. Hon förklarade det som att bebisen skulle ligga ner i insatsen, är det så?Så läskigt!
Scharlott skrev:Så läskigt!Paul skrev:Är insatsen till ergon på något vis så bebisen ligger ner? Träffade en mamma på ÖF vars 5 veckors dotter hade trillat ner i marken när hon hade böjt sig fram för att torka sin andra dotter. Lät jätteläskigt! Men som tur är hade det gått bra. Hon förklarade det som att bebisen skulle ligga ner i insatsen, är det så?
Scharlott skrev:Jag tror att det är den gamla jag ska få låna. Tänkte ha lilltjejen sittandes. Nån som har erfarenhet från det?Paul skrev:Är insatsen till ergon på något vis så bebisen ligger ner? Träffade en mamma på ÖF vars 5 veckors dotter hade trillat ner i marken när hon hade böjt sig fram för att torka sin andra dotter. Lät jätteläskigt! Men som tur är hade det gått bra. Hon förklarade det som att bebisen skulle ligga ner i insatsen, är det så?Så läskigt!Egentligen är det ju sånt som inte ska kunna ske, förutsatt att man använder bärselen rätt. Kanske hade hon inte dragit åt alla remmar ordentligt?
![]()
Vidare låter det som hon har den tidigare insatsen från ERGObaby. Där kunde bebisen antingen ligga eller sitta mage mot mage med den som bär. Nya infant insert heart to heart (där barnet sitter på en kudde mage mot mage) är en vidareutveckling av den tidigare insatsen och säkerställer en korrekt ergonomisk position.
För tydlighets skull klistrar jag in ett par bilder så du kan se hur bebisen sitter i nya infant insert:
![]()
We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]
The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]
All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]
this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]
Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?