Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av chicaboom
Jag har burit min son i hemmasydda trikåsjalar (mage mot mage, kryss med smokingbälte över, vet inte exakt vad knytningen kallas :) ). Nu börjar han dock bli för tung för elastisk sjal, så vi använder en Beco Butterfly II istället. Jag vill gärna kompletera med en vävd långsjal, men är osäker på vad jag ska leta efter som nybörjare. Jag vill i alla fall gärna fortsätta bära honom på liknande sätt, så jag gissar att det är omslutet kryss jag bör satsa på i knytväg?

Jag spanar lite på den här sjalen:

Bild

Det är en Natibaby och finns i 4,7 eller 5,2m längd.
Jag har ju dock bara fallit för den för att den är snygg, så jag undrar om någon här har använt en sådan och vet om det är en bra "nybörjarsjal"? Och vilken längd behöver man om man är medellång, storlek 38/40 och vill bära i omslutet kryss? :hmm:

Har fått tips om att Easycare ska vara en bra nybörjarsjal också, men kan inte hitta någon som jag gillar utseendemässigt. Hur är de annars i jämförelse?

Många frågor, är jättetacksam för alla svar jag kan få. :D
Av sjaltokan
Det viktigaste med en sjal är att man gillar den utseendemässigt annars är de ganska likvärdiga en del något tjockare andra lite tunnare, några smalare, andra bredare men med samma kvalité och bärkomfort.

Jag har mina favoritmärken men de sjalar som fått stanna är de jag gillar utseendemässigt. :rodna:

Jag tror du klarar dig galant på en 4,7 m, jag tycker dock det är lättare att knyta med smokingbältet innerst samma knytning som med vävd i övrigt.
http://www.edenbaby.se/pages/omslutetkryss.php

Lycka till med sjalköpet :heart:
Användarens profilbild
Av Droppen
Håller med Thowida!

ser att du bor i Malmö, se till att komma iväg på en sjalträff där så får du säkert bra knythjälp! för knep och tips är alltid bra i början. :tumup:
Av sjaltokan
chicaboom skrev:Tack för tipsen! :D

Thowida, om jag knyter enligt instruktionerna du länkar till, tror du att 4,7m räcker till att knyta fram?
Ja det är jag ganska övertygad om :tumup:
Användarens profilbild
Av Scharlott
thowida skrev:
chicaboom skrev:Tack för tipsen! :D

Thowida, om jag knyter enligt instruktionerna du länkar till, tror du att 4,7m räcker till att knyta fram?
Ja det är jag ganska övertygad om :tumup:
:iagree:
Det räcker med en 4,7 m för dig att knyta omslutet kryss 8)
Här finns en storlekstabell över vilka knytningar som du kan göra med resp sjallängd:
http://www.mammabarn.se/getpage.asp?do=31
Användarens profilbild
Av HannaGerda
Supersnygg sjal! :D

Det kommer gå jättebra att knyta med vävd för dig tror jag. Jag upplevde det som världens lättnad att byta från sladdertrikån till den vävda :)

Jag har stlk 38/40 också och en 4.6 räcker gott och väl för mig. Med vissa sjalar kan jag till och med få knuten på magen istället för i ryggen.
Användarens profilbild
Av June
Jag upplever det som att det ibland kan vara svårt att frå knuten fram när jag knyter omslutet på magen med en 4,7m. Jag är dock kanske lite längre än du, 1,75m så det kanske är förklaringen. Jag köpte en 5,2m som första sjal för att vara säker, därefter har det blivit 4,7m eftersom jag oftast inte bär på magen så det kändes bättre med en kortare sjal. Jag utgick ifrån hur lång min trikåsjal var och hur den satt på mig; så hur lång är din trikåsjal och vad tycker du om längden på den?
Användarens profilbild
Av June
chicaboom skrev:Mina trikåsjalar är runt 5m allihop, men det blir ganska mycket tyg över på dem. Så jag håller tummarna för att 4,7 räcker!
Men då låter det ju som om 4,7m räcker.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?