- ons aug 11, 2010 10:37
Jag har burit min son i hemmasydda trikåsjalar (mage mot mage, kryss med smokingbälte över, vet inte exakt vad knytningen kallas
). Nu börjar han dock bli för tung för elastisk sjal, så vi använder en Beco Butterfly II istället. Jag vill gärna kompletera med en vävd långsjal, men är osäker på vad jag ska leta efter som nybörjare. Jag vill i alla fall gärna fortsätta bära honom på liknande sätt, så jag gissar att det är omslutet kryss jag bör satsa på i knytväg?
Jag spanar lite på den här sjalen:

Det är en Natibaby och finns i 4,7 eller 5,2m längd.
Jag har ju dock bara fallit för den för att den är snygg, så jag undrar om någon här har använt en sådan och vet om det är en bra "nybörjarsjal"? Och vilken längd behöver man om man är medellång, storlek 38/40 och vill bära i omslutet kryss?
Har fått tips om att Easycare ska vara en bra nybörjarsjal också, men kan inte hitta någon som jag gillar utseendemässigt. Hur är de annars i jämförelse?
Många frågor, är jättetacksam för alla svar jag kan få.

Jag spanar lite på den här sjalen:

Det är en Natibaby och finns i 4,7 eller 5,2m längd.
Jag har ju dock bara fallit för den för att den är snygg, så jag undrar om någon här har använt en sådan och vet om det är en bra "nybörjarsjal"? Och vilken längd behöver man om man är medellång, storlek 38/40 och vill bära i omslutet kryss?

Har fått tips om att Easycare ska vara en bra nybörjarsjal också, men kan inte hitta någon som jag gillar utseendemässigt. Hur är de annars i jämförelse?
Många frågor, är jättetacksam för alla svar jag kan få.