Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av luca
Hej,

Har en fråga om vad jag ska inhandla, bärsjal eller bärsele.
Jag är ute efter en bärsjal eller bärsele till en nyfödd, är också ute efter att kunna ha barnet i liggposition i sjalen eller selen.
Är det någon som kan rekomendera någon sjal eller sele som fungerar från nyfödd och som man kan ha barnet liggande i?
Är det någon som har testat Baby-Bag sling?

Tack för all er info

Hälsningar
Raluca
Användarens profilbild
Av Sanna81
Jag tycker att en trikåsjal är överlägset till en nyföding. Då kan man också välja om man vill ha barnet upprätt eller liggande (liggande kallas vaggposition när man letar knytinstruktioner). Det finns en massa olika sorter att välja på, men vi hade en mam eco som vi var nöjda med.

Lycka till i jakten!
Av sjaltokan
En sjal ger ju överlägset mest valmöjligheter men kräver ju en del övande för att få till riktigt bra.

Till en pyttis kan jag rekommendera en trikåsjal, de finns ganska många på marknaden i olika färger, tjocklek och prisklass, vid kanske 6-8 månader byter de flesta till en vävd sjal som sedan kan användas hela bärtiden. Det går att använda vävd från början men det är ännu lite mer utmaning att klara från början eftersom den inte är lika förlåtande för knytningar som inte är perfekta.

Är du ute efter en sele så finns det ju ett par stycken som går från nyfödd de största märkena är väl manduca, beco butterfly och ergo (med speciell insats som köps separat).

Sen vet jag inte varför du vill ha barnet liggande, de flesta bebisar trivs utmärkt att sitta mage mot mage i grodposition.
Användarens profilbild
Av kapdurk
thowida skrev: Sen vet jag inte varför du vill ha barnet liggande, de flesta bebisar trivs utmärkt att sitta mage mot mage i grodposition.
N ville bara dra sig sig ur sjalen när hen var liten om jag provade sjala grodposition. Kke sittande utåt åt sidan (vet inte riktigt vad det heter :wink:) eller buddha hade funkat bättre för hen.
Användarens profilbild
Av Marina
Jag har en beco-sele, den tycker jag är bra för nyfödingar om man som förälder inte är van att sela/sjala eftersom man kan ta på selen först och sedan sätta i barnet, men klart mysigast alla kategorier är trikåsjal och då gärna en riktigt tunn och smidig första tiden, jag hade en sino och det var så skönt att inte barnet "försvann" ner i sjalen de där första veckorna när han bara var pytteliten, sedan hade jag även andra stabilare trikåsjalar som jag använde för lite längre promenader och vid 6 kg ungefär, bytte jag till vävd sjal.

Jag har aldrig behövt bära liggandes heller, men det går ju i alla sjalar.
Av sjaltokan
kapdurk skrev:
thowida skrev: Sen vet jag inte varför du vill ha barnet liggande, de flesta bebisar trivs utmärkt att sitta mage mot mage i grodposition.
N ville bara dra sig sig ur sjalen när hen var liten om jag provade sjala grodposition. Kke sittande utåt åt sidan (vet inte riktigt vad det heter :wink:) eller buddha hade funkat bättre för hen.
Det var därför jag skrev de flesta barn.. :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?