Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Ja, som rubriken säger undrar jag alltså om någon kan och vill upplysa en nybörjare om vad skillnaden är mellan en Beco butterfly II och en Beco butterfly 4th generation? (Finns det även nån slags 3:a, och hur skiljer sig den isf från de tre övriga?)

Mycket tacksam för svar!
Har aldrig provat Beco 4th, men vet att en stor skillnad är att butterfly har en insats som gör att man sätter in barnet som i en ryggsäck ungefär och sen kan svinga upp barnet på ryggen. Det gör att det kommer tyg mellan dig och barnet. 4th har inte detta utan där hålls barnet fast mellan selen och dig. Jag har butterfly 1 och en manduca. Manduca har som 4th ingen sån insats. Jag tycker att det varit enklare att få upp barnet på ryggen med butterfly när man inte varit van. Även enkelt att byta bärare eftersom barnet sitter kvar i selen. Men har känts krångligt vintertid med alla kläder, då är det smidigare att bara få barnet mellan mig och selen så att säga.
Oj, vet inte om detta blev så lätt att förstå?! :roll:
Kanske någon mer rutinerad kan förklara bättre.

Men jag skulle gärna vilja veta om det är skillnad i själva bärkomforten med 4th och butterfly? Alltså om det känns lika för den vuxna som bär selen? Eller är även axelbanden osv olika? Sitter barnet lika?

Förlåt loppa om jag lånar din tråd lite för egna intressen också...
Citerar mig själv från en annan tråd :wink:
BWD är den första som kom och ska vara ett mellanting mellan sele och MT axelbanden fästs mitt på selen
http://blogg.tinytots.se/index.php?blog=2&cat=17

4:th är nästa och som en vanlig sele typ AP, ergo, manduca
http://blogg.tinytots.se/index.php?blog=2&cat=18

Sen kommer butterfly först 1:an eller bara butterfly och sedan butterfly II.
http://blogg.tinytots.se/index.php?blog=2&cat=60

NYHET för Beco Butterfly II är:
huvudstödet är formsytt samt fästs med knappar på Beco butterfly II
- babyinsatsen är löstagbar i Beco butterfly II
- axelbanden är något längre på Beco butterfly II

Jag tycker butterfly fyller en funktion för de som inte är vana att svinga upp på ryggen då det blir mer ett tänk att ta på sig en ryggsäck samt att den påminner lite om Babybjörn i att man kan ta på sig selen först och sätta i bebisen efter på magen.

http://www.becobabycarrier.com/docs/instruction.pdf
Provar fråga igen :oops:
Jag skulle gärna vilja veta om det är skillnad i själva bärkomforten med 4th och butterfly? Alltså om det känns lika för den vuxna som bär selen? Eller är även axelbanden osv olika? Sitter barnet lika? Jag tycker att butterfly sitter väldigt bra kan jag räkna med att det gäller för 4th också, eller känns de olika?
Petra74 skrev:Provar fråga igen :oops:
Jag skulle gärna vilja veta om det är skillnad i själva bärkomforten med 4th och butterfly? Alltså om det känns lika för den vuxna som bär selen? Eller är även axelbanden osv olika? Sitter barnet lika? Jag tycker att butterfly sitter väldigt bra kan jag räkna med att det gäller för 4th också, eller känns de olika?
Det kan bara du avgöra, den selen jag tycker är skön kanske inte alls passar dig.

Jag vet dock att det finns de som trivs med 4th som inte gillat butterfly men det kan också hängt ihop med hur man sätter i barnet.
Barnet sitter ju inte lika eftersom du i butterfly har en insats du sätter barnet i men i båda selarna sitter ju barnet ergonomiskt.
Jag tror att insatsen gör att axelremmarna går ut lite olika från selen men det ska jag låta vara osagt. Du har ingen som äger en 4th i närheten så du kan prova?
JAg har båda och tycker de är bra på olika sätt.. 4th gen är min favorit och dessutom kan man knäppa av axelbanden och korsa dem, vilket jag tycker är skönast när jag bär i fram. Butterflyen var perfekt på vintern när E var ca ett år. Han klev i den i insatsen och jag kunde ta upp honom på ryggen som en ryggsäck och det blev inte en massa kläder som vred sig. Min man tycker bäst om den med insats, dvs butterflyen.
Lycka till! Det bästa vore om du kunde prova båda för att se vilken som passar dig bäst!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?