Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mira
... en Maya wrap sling, på öppet köp men funderar på att skicka tillbaks den. Fungerade rätt bra, instruktionsvideorna på amerikanska siten var bra för att komma på hur man skulle få den rätt. Men för mig så fick jag genast ont i axlarna/rygg för jag tålde inte att den bara är på ena axeln. Köpte en ringsjal för att jag ville ha något som var enkelt att få till, att sätta på och snabbt få i och ur bebisen. Men skulle alltså behöva en som fördelar tyngden på båda axlarna. Har fått uppfattningen att längre sjalar går inte lika snabbt för att man ska knyta till dem och så, vill t ex använda min sjal att bära bebis från bilen kortare sträckor och så. Fast iofs gärna hemma med när man vill ha händerna fria och då blir det ju en längre stund. Någon som har ett tips på vad som skulle passa mig bättre?
Användarens profilbild
Av Louise
Mitt tips är Tri-cotti. Den är lika snabb som en ringsjal men med den stora fördelen att tyngden fördelas på båda axlarna. Till skillnad från långa sjalar så behöver den inte knytas. Du bara lägger en del över varje axel så det bildas ett kors fram och ett på ryggen (samma teknik som gymnastikbanden man hade i skolan när man delade in lag :)

Det jag tycker är bra med Tri-cottin är att du kan placera barnet i samma position som i en lång sjal, dvs upprätt mage mot mage. Dessutom kan du bära barnet framåtvänt, på höften eller liggandes i vagga. I samtiga postitioner bär du med tyngden fördelad över båda axlarna och utan att behöva knyta sjalen.

Fråga gärna om du vill veta mer!

/Louise
www.stellaris.se
Användarens profilbild
Av tinaw
Instämmer med Louise. Fast långsjalar är inte så hemskt svåra heller, och en elastisk sjal kan man ha på sig och bara lyfta bebin i och ur.

/Tina
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?