Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har tänkt skaffa en ringsjal, vad är det för skillnad på de olika märkena & är det nåt man ska tänka på? Vad rekommenderar du? Är nån bättre eller sämre än den andra? Funderar på en TaylorMade bomull? Vad är det som gör att det är så stora prisskillnader på de olika sjalarna? Tusen frågor :wink:
Prisskillnaderna beror på märke tycker jag. Är det ett inarbetat och välkänt märke kan man ta mer betalt, så är det ju med allt. En del är dock dyra för att de tillverkar i Sverige istället för Kina, typ. Och så finns det de som är dyra för att de är gjorda i nåt exklusivt material, som siden eller så.

Skillnaderna på olika ringsjalar är: Tygets kvalité, längd och bredd, ringarnas storlek och vikningen. Vikningen är hur tyget ser ut vid ringarna, en del sjalar är sydd helt utan vikning.

Vad man själv föredrar är en smakfråga, och till viss del hur stort (tungt) barn man bär. Taylor made har jag själv aldrig provat, men du kan läsa lite om den här: http://sjalbarn.se/forum/viewtopic.php?f=43&t=769
Vi har en TaylorMade som jag gillar starkt. Den passar min axel och sitter på bra. Jag har också provat, och gillat, Ringo, men den är nog lite dyrare. (Om du inte hittar en begagnad.) Den största skillnaden på de ringsjalar jag har provat har varit just hur de sitter runt axeln, men även kvalitén och avlastningen i tyget. Vad jag har förstått är vilken vikning man gillar väldigt individuellt.
Jag gillar Ringo för att den är så liten och lätt. Den tar inte mycket plats, och väger knappt något, vilket gör att den är lätt att bära med sig jämt. Trots att den är så lätt så känns den rejäl och hållbar.
Har dock inte testat annat märke.
Jag har provat några olika och min absoluta favorit är en omsydd bärabarn-sjal (kortsjal) med ringar i strl M, den är supersmidig, tunn, dvs lätt att justera, men avlastar ändå bra. Det funkar dock bäst med lite mindre barn, eller korta stunder med större barn. Det gäller väl för övrigt alla ringsjalar eftersom de avlastar bara på ena axeln.

Ringo är bra, men jag tycker att bärabarn är lättare att justera (och det är det som är knepigt som nybörjare upplever jag).

Lycka till
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?