anna m skrev:Jag sålde nyss en arco iris
Den är fin!
Jag vet! Den bor hos mig nu
Förutom det anna m sagt här ovanför så kan jag väl tllägga att jag tycker att den är aningens svårknuten och lite knepig att få till en bra knytning med eftersom den är rätt "slinkig" jämfört med andra vävda sjalar som har lite mer styrsel i sig själva även om de ändå är mjuka och följsamma. (Och då får jag ändå anse att jag är väldigt van sjalbärare).
Gillar den främst för färgerna och att den på ett bra sätt kompletterar i sjalgarderoben, men vet inte om jag skulle rekommendera en rebozo som första och/eller enda vävda sjal
Men som komplement till en annan diagonalvävd sjal är den bra.
En av de viktigaste sakerna med en sjal ändå är färger & ev mönster - att man trivs med dem eftersom sjalen blir som ett klädesplagg för dig själv. Trivs du inte med färgerna så kommer den ändå inte bli använd hur bra sjal det än är. Hittar du en rebozo med en färg du gillar så köp den i så fall, men du får kanske vara beredd på att du får öva lite innan du känner att knytningen sitter. En annan fördel med rebozona är ju att de inte är så värst dyra.
Om du vill ha en sjal med bra avlastning som samtidigt inte är speciellt dyr så kan jag tipsa om Amazonas Carry Sling. Den är ganska tunn och sval för att vara en diagonalvävd. Nackdelen är väl att den inte finns i så många färger, men den finns i natur så då har man ju möjlighet att färga den själv till vad man önskar för färg.
En aningens tjockare och därmed varmare sjal, men med bra avlastning är Hoppediz. Just nu har Eden Baby utförsäljning av vissa färger till billigare pris, så du kan kolla om du kan fynda ngn där kanske.