Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Be-Linda
Undrar om en lin-indio kan bli mjuk? Kämpar hårt med min, men tycker det går trögt. Stryker, bär, flätar, Stryker, bär, flätar, Stryker, bär, flätar, Stryker, bär, flätar.................... :styka:
Av legenden29
Lin kan bli så mjukt så om du det bara visste, men det kan ta tid. Jag hade en kavaj o ett par hemska byxor i hellinne som var sträva o stråiga men när mamma fick ärva dem så blev de som ett helt annat set. Hon strök dem noga varje gång hon tvättat dem o på hög värme o jisses vilken lyster det blev. Å så mjukt, så mjukt. Det var synd att jag gav bort dem kände jag (inte, för hon var så värd dem, min kära mamma!)
Användarens profilbild
Av Be-Linda
legenden29 skrev:Lin kan bli så mjukt så om du det bara visste, men det kan ta tid. Jag hade en kavaj o ett par hemska byxor i hellinne som var sträva o stråiga men när mamma fick ärva dem så blev de som ett helt annat set. Hon strök dem noga varje gång hon tvättat dem o på hög värme o jisses vilken lyster det blev. Å så mjukt, så mjukt. Det var synd att jag gav bort dem kände jag (inte, för hon var så värd dem, min kära mamma!)
Aha, men det står i tvättrådet att man ska stryka på svag värme... Tror du jag vågar höja? :hmm:
Användarens profilbild
Av katha
Be-Linda skrev:
legenden29 skrev:Lin kan bli så mjukt så om du det bara visste, men det kan ta tid. Jag hade en kavaj o ett par hemska byxor i hellinne som var sträva o stråiga men när mamma fick ärva dem så blev de som ett helt annat set. Hon strök dem noga varje gång hon tvättat dem o på hög värme o jisses vilken lyster det blev. Å så mjukt, så mjukt. Det var synd att jag gav bort dem kände jag (inte, för hon var så värd dem, min kära mamma!)
Aha, men det står i tvättrådet att man ska stryka på svag värme... Tror du jag vågar höja? :hmm:
Jag har tvättat den och strukit på maxvärme med maxånga. Inget har hänt den jag har. Vad skulle hända förresten?
Jag har haft linnekläder och strukit på max och det har jag varit tvungen till, annars hade dom aldrig rätat ut sig. :lol:
Användarens profilbild
Av mari_tres
Jag har också reagerat på att man ska ha så låg värme, det verkar likssom inte riktigt vettigt.
Av legenden29
Linne ska ha tokvarmt, annars blir det inte ordentligt struket så kräma på bara, o fukta tyget först så det blir nåt resultat. Bäst blir det om man stryker direkt efter tvätt när plagget/sjalen fortf är ganska fuktigt.
Användarens profilbild
Av katha
legenden29 skrev:Linne ska ha tokvarmt, annars blir det inte ordentligt struket så kräma på bara, o fukta tyget först så det blir nåt resultat. Bäst blir det om man stryker direkt efter tvätt när plagget/sjalen fortf är ganska fuktigt.
Så gör jag! :iagree:
Användarens profilbild
Av Be-Linda
:vågen:

Tack alla för goda råd!!! Här ska strykas! :styka: :styka: :styka: :styka: :styka: :styka: :styka: :styka: :styka:
Av ing0065
Frågan är om lin inte mår allra bäst av att manglas? Linnedukar får allra bäst lyster när de manglas, inte stryks. (Har jag för mig, en kunnigare "husmor" än jag kanske vet...)
Av legenden29
Mangel är det allra bästa, o helst varmmangel. Vi har kallmangel här o det blir bra men inte kanonbra. Sen är det svårt att få till det bra med en sjal i vår mangel för den är på gränsen till att gå in i mangeln utbredd o vika den vill jag ju gärna inte för den ska ju inte ha något veck... Men har man en rejäl varmmangel så är det nog det allra bästa! (o smidigaste för en själv oxå!)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?