Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Catti36
Hej hej.
jag kör med hoppedizsjalar, båda är tjocka, jag gillar dem mycket. Och sen har jag en Beco. Nu bär jag skrutten i Becon till dagis, han gillar den bra, men jag har tänkt att i vinter är det enklare att bära honom i sjal till dagis. Eftersom han har ett utedagis så kommer han alltså ha full vintermundering på sig, och det kommer ju jag också eftersom jag ska till jobbet.
Jag tycker att mina sjalar är lite för osmidiga för att få till ett bra ryggknyt när vi har massa kläder på oss. Det funkar bra på sommarhalvåret. (Eller så gör jag fel...) Och jag har svårt att se hur jag ska få ihop bra knyt med sprattelgubben på ryggen, tjock vinterkappa, tjock termooverall och kängor och hela alltihop utan att alla inblandade blir svettiga och arga.
Visst det är inte jättelångt till dagis så ett dåligt knyt kan ju funka bara för att ta sig dit och hem, men jag vill ju gärna glänsa inför "vagnfolket"...

Två frågor:
* borde jag byta till en tunnare, smidigare sjal av något slag och i så fall vilken? (Min vinterkappa är svart och grå... sjalen måste ju matcha...)

* vilket ryggknyt tycker ni är bäst när alla inblandade har jättemycket kläder på sig?
Användarens profilbild
Av mari_tres
En MT kanske? Annars så var min favvo i vintras då jag bar med vinterkläder på oss båda (+ en gravidmage) en lång indio :heart: Tunn, inte så bred = inte så mycket tyg och så jättesnygg :tumup:
Av Lillblomma
Eller en klassisk sommarsjal kanske! ;)
En Gauze...
Tunn, lättknuten och inte så mycket tyg.
Jag skulle föredra en enkel ryggsäcksknytning för att det ska se "snyggt" och inte så bylsigt ut över alla vinterkläder, eller kanske en Vrikkesikker om du gillar den så slipper du knytet i midjan.
Och med all extra vaddering så gör det inte så mycket att en så tunn sjal inte avlastar superbra för det lär inte bli hårt mot dina axlar i alla fall. Och det går ju att bre ut ryggsäcksbanden litegrann...

//A
Användarens profilbild
Av katha
Jag håller med mari_tres om att mt är busenkelt med mycket kläder, det kör jag med. Annars tycker jag hoppar knyter sig själv! :siishah: ellevills sjalar är ju tunna och enkla. Men jag röstar nog på meitai, inget knölande med massa tyg.
Användarens profilbild
Av Catti36
Ja ärligt talat har jag ju inte prövat ryggknyt ännu med full vintermundering (À la Stockholm förstås) så jag kanske inte behöver köpa en ny sjal.... men sant, enkel ryggsäck blir nog snyggast...

(Och anledningen till att jag vill använda sjal och inte Becon eller MT är att jag VILL att det ska se snajdigt ut NÄR jag knyter sjalen på dagisgården... :tumup: )
Användarens profilbild
Av katha
Catti36 skrev:Ja ärligt talat har jag ju inte prövat ryggknyt ännu med full vintermundering (À la Stockholm förstås) så jag kanske inte behöver köpa en ny sjal.... men sant, enkel ryggsäck blir nog snyggast...

(Och anledningen till att jag vill använda sjal och inte Becon eller MT är att jag VILL att det ska se snajdigt ut NÄR jag knyter sjalen på dagisgården... :tumup: )
Vad sägs om att inhandla (om du inte redan har) en sjal som man inte ser smutsen på så så väl? Tex. timbuktu, la paz el. likn?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?