Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Nickis
Köpte ju en Easy Norrsken 4.7 nyligen. Den blir nog lagom till bebisen sen, men kanske vore det bra att komplettera med en kortare till min treåring? Om han nu överhuvudtaget vill åka sjal... Har inte fått honom att sitta i Easyn än! :( Men han vill ju ganska ofta bli buren, så det är värt ett försök. Kommer väl mest att bära honom på ryggen eller höften. Nu funderar jag på vad som är bäst, en ringsjal eller en kortsjal? Och hur kort sjal i så fall?
Tacksam för synpunkter.
Det verkar som om jag börjar bygga en sjalgarderob nu, hur gick det till? :o
Det är nog något virus som sprids via detta forum :lol:
Annika.
Användarens profilbild
Av April
Eller en sele, som t.ex. den nya Ergon. I den bär jag med lätthet min tjej på 2 år och 8 månader.

Kram
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Ringsjal ger snedare belastning/blir tyngre på axeln än en kortsjal. Sele är inte dumt, men vill du ha en sjal skulle jag satsa på en kortsjal.

Har precis köpt en 3.7m Easy. Räcker på håret för en tibetan på mig (164, 38/40) och Emil (8 kg), skulle varit ett par dec till. Hade det varit snedskurna ändar på så... Ryggsäck är säkert inget problem (har inte hunnit testa än). Känguru gick utmärkt. Höft-X går säkert också jättebra.

Har även en 4.6m Inka. Den räcker till alla knytningar för mig, jag tror tom att jag kan få knuten fram, i spetsarna.

Det är stor skillnad på att bära höft-X kontra ringsjal faktiskt.
Användarens profilbild
Av Jennelii
lwinroth skrev:Ringsjal ger snedare belastning/blir tyngre på axeln än en kortsjal. Sele är inte dumt, men vill du ha en sjal skulle jag satsa på en kortsjal.
Varför är det så? Blir det inte samma??
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Jennelii skrev:
lwinroth skrev:Ringsjal ger snedare belastning/blir tyngre på axeln än en kortsjal. Sele är inte dumt, men vill du ha en sjal skulle jag satsa på en kortsjal.
Nej, man får tyngden mera på höften. Med ringsjal hänger det mest på axeln. :wink:
Användarens profilbild
Av sus
lwinroth skrev:
Jennelii skrev:
Nej, man får tyngden mera på höften. Med ringsjal hänger det mest på axeln. :wink:
Alltså, det beror väl på hur kort man menar att en kortsjal är, Typ bära barn eller liknande längd (under 3 meter) blir ju i praktiken detsamma som en ringsjal, medans en kort lite längre kort sjal typ 3,7 meter kan man använda till höftkryss och då hamnar tyngden längre ner och mindre på axeln.
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
sus skrev:Alltså, det beror väl på hur kort man menar att en kortsjal är, Typ bära barn eller liknande längd (under 3 meter) blir ju i praktiken detsamma som en ringsjal, medans en kort lite längre kort sjal typ 3,7 meter kan man använda till höftkryss och då hamnar tyngden längre ner och mindre på axeln.
Det är så jag menar. Alltså inte en kort-kort sjal, utan en längre så att man kan göra höft-X. Sorry, för mig blir en sån sjal kort :? :lol:
Av Nickis
Tack för era svar!
Har kommit fram till att jag nog behöver både ringsjal och ERGO :?
Eller vad tror ni, hur låter detta som sjalgarderob:
en vävd långsjal (har jag ju redan)
en ringsjal
och en ERGO.
Då har man väl allt man behöver, nästan :D
Annika
Användarens profilbild
Av Alven
Nickis skrev:Tack för era svar!
Har kommit fram till att jag nog behöver både ringsjal och ERGO :?
Eller vad tror ni, hur låter detta som sjalgarderob:
en vävd långsjal (har jag ju redan)
en ringsjal
och en ERGO.
Då har man väl allt man behöver, nästan :D
Annika
Det låter som en bra plan! Innan du kommer på att du behöver en sommarsjal, vattensjal, bärjacka, bärskydd... :twisted: :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?